افزایش ۱۶.۸ برابری ظرفیت تولید خودروی سواری در ۴۲ سال

تهران (پانا) -  بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری از سوی کارخانجات داخلی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۶.۸ برابری ظرفیت تولید خودروی سواری در ۴۲ سال

این آمار در مقایسه با تولید ۶۱۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری در ۱۰ ماه سال ۹۸ رشد ۱۳.۹ درصدی نشان می‌دهد.

تولید وانت در این مدت با رشد ۱۴ درصدی به ۶۸ هزار و ۲۹۸ دستگاه رسید.

تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون تا پایان دی‌ماه در هم‌سنجی با پارسال با افت ۹.۷ درصدی همراه بود و به یک‌هزار و ۵۳۷ دستگاه رسید.

برپایه این گزارش، در این مدت در بخش ماشین‌آلات کشاورزی نیز تولید کارخانجات داخلی با رشد همراه بود، به‌طوری که ۵۱۹ دستگاه کمباین و ۱۷ هزار و ۷۱۳ دستگاه تراکتور تولید شد که به ترتیب رشد ۴۴.۲ درصدی و افزایش ۱۳.۶ درصدی داشته است.

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از ایجاد ظرفیت ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار دستگاهی در تولید خودروی سواری تا پایان سال گذشته است. آماری که در مقایسه با ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزایش ۱۶.۸ برابری نشان می‌دهد.

در سال ۵۷ و ابتدای انقلاب، خودروسازان داخلی فقط ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند.

این ظرفیت تا سال ۹۲، یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه بود. بر این اساس در هفت سال گذشته در دولت «تدبیر و امید» ظرفیت تولید خودروی سواری رشد ۴۲ درصدی داشته است.

برپایه این گزارش، ظرفیت تولید خودروی سواری در پایان سال ۹۶ به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار دستگاه و پایان سال ۹۷ به ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار دستگاه رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار