مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز؛

دشمن می خواهد بین نسل جدید و شهدا فاصله بیندازد

تبریز(پانا) - اردوی راهیان نور مجازی آموزش و پرورش ناحیه ۵تبریز در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دشمن می خواهد بین نسل جدید و شهدا فاصله بیندازد

هاشم پور معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه عاشورا در این برنامه گفت: در آستانه ۴۲مین سالگرد انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و ۴ دهه بدون خیانت به آرمان ها با افتخار پشت سر گذاشته و به اهداف خود بسرعت در حال حرکت است اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را مقایسه کنیم نمیتوانیم برشی و مقطعی مطالعه کنیم بلکه باید به تاریخ قبل از انقلاب متصل شویم؛ ۴۲سال قبل همه چیز بر علیه ما بود تمامیت کفر بر تمامیت اسلام ک تمامیت استکبار بر علیه تمامیت جمهوری اسلامی بود.
این مقام مسئول در ادامه با توضیح هنر امام خمینی(ره) بیان نمود: انقلاب اسلامی از صفر شروع کرد و هنر امام خمینی این بود که به ملت ایران بفهمانند که ما میتوانیم و اکنون میتوانیم بعد از ۴۲ سال بگوییم که ما توانستیم؛ وقتی گفته می شود نظام کارآمد جمهوری اسلامی ایران نباید بگوییم که ما موفق شدیم یا نه بلکه باید سه شاخصه اصلی را بررسی نماییم.
وی با تشریح شاخصه اول گفت: شاخصه اول اهداف است ؛ما مانند انقلاب های دیگر نیستیم که تنها یک هدف داشته باشیم بلکه چندین هدف داریم و انقلاب اسلامی ایران جامعیت آرمان های بشر را دارد، یکی از اهداف ما استقلال است که مناطق زیادی از کشور مارا جدا کردند.
هاشم پور ادامه داد: دومین آرمان ما آزادی است، آزادی یعنی تعیین سرنوشت؛آزادی یک آرمان جهان شمول است اما هیچ الگوی جهان شمولی ندارد؛تمامی کشور ها آزادی را در قید و بند قانون خودشان میدانند که آزادی یعنی اینکه ما بتوانیم برای کشور خود تصمیم بگیریم.
وی در ادامه تشریح کرد:سومین مولفه آرمانی ما جمهوریت و اسلامیت است؛ درگذشته حاکمیت کشور موروثی بوده است که اکنون جمهوریت می باشد و هرکسی که ملت تعیین کند حاکم می شود.
وی با بیان دومین شاخصه نظام کارآمد گفت:دومین شاخصه امکانات می باشد، در زمان ریاست جمهوری رهبر انقلاب یک نامه ای وجود داشت که در آن ذکر شده بود جمهوری اسلامی ایران ۴۰۰سال با کشورهای پیشرفته دنیا فاصله دارد الان برابر با آمارهای جهانی ایران در ردیف ۱تا۲۰ دنیا است.
هاشم پور ضمن بیان سومین مولفه گفت:سومین سنجش کارآمدی نظام موانع است از زمانی که مردم انقلاب کردند تا بحال که به رتبه های ۱تا ۲۰دنیا رسیدیم با موانع های آمدیم بحث ترور و دفاع مقدس بحث های تجزیه طلبانه تهدید تحریم و اگر شرایط عادی بود از این بالاتر نیز میرفتیم.
وی در ادامه گفت:مشاهده میکنیم که نظام جمهوری اسلامی کار آمد است که ما نباید بگوییم که فلان چیز گران شده و بخاطر انقلاب است بلکه اینها به بحث های مدیریتی ربط دارند.
زینب علمدار مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش تبریز در اردوی راهیان نور مجازی گفت : کاروان های سیاحتی-مذهبی راهیان نور از سال ۱۳۷۶توسط رزمندگان و مردم بصورت خودجوش برای دیدار با دوستانی که در آن مناطق شهید شدند و این افراد جامانده از آنها بود آغاز گردید که بعدا با استقبال زیاد مواجه شده و منسجم تر برگزار شد.
علمدار با اشاره به سخن مقام معظم رهبری تاکید کرد: "فراموشی و تحریف دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد"این راهیان نور نمی گذارد تا کارهای بزرگ شهدا را به فراموشی بسپاریم و امثال نیز شرایط فرق کرده اما به همت مسئولین و استقبال دانش آموزان راهیان نور از طریق شبکه شاد برگزار می شود.
وی افزود:دشمن می خواهد بین نسل جدید و شهدا فاصله بیندازد که ما بعنوان مسئولین آموزش و پرورش،مدیران،معلمان و.... باید با برگزاری بزرگداشت، یادبود،محبت به خانواده شهدا و رفتن به گلزار شهدا به آنها ارج بدهیم که زیرا دشمن در این شرایط می خواهد از طریق فضای مجازی به سوی اهداف خود سوق دهد.
اردوی راهیان نور باعث تقویت ارتباط قوی بین نسل ها شده و همچنین باعث تقویت بصیرت انقلابی، دشمن شناسی و مبارزه با استکبار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار