در گفت وگو با پانا مطرح شد؛

فرصت‌سازی برای تضمین حیات بنگاه‌های اقتصادی

تهران (پانا) - رئیس سابق کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی می‌گوید کسب و کارهایی که بر بستر استارت آپ شکل گرفته‌اند به خوبی توانسته‌اند سهمی از بازار به دست آورند و با فرصت‌سازی حیات خود را تضمین کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌سازی برای تضمین حیات بنگاه‌های اقتصادی

فاطمه دانشور در گفت وگو با پانا درباره راهکارهای تاب‌آوری بنگاه‌های اقتصادی در شرایط رکود و ادامه بحران کرونا، تصریح کرد: «واحدهای صنعتی همواره با چالش‌هایی در مسیر تولید یا بازار مواجه هستند و اینگونه نیست که همیشه در یک شرایط عادی کار خود را مدیریت کرده باشد. کارآفرینان همواره به این موضوع اشراف دارند که ممکن است در مسیر کار خود با بحران‌های جدید مواجه شوند یا نتایج سیاست‌های غلط اقتصادی یا سیاسی به آنها تحمیل شود و اکنون نیز علاوه بر مشکلاتی که در زمینه اقتصاد وجود داشت، کرونا نیز به آن افزوده شده است.»

کارافرینان برتر از بحران‌ها فرصت می‌سازند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد:‌ «کارآفرینان می‌دانند اگر تاب آوری لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند اهداف خود را محقق کنند؛ بسیاری از کارآفرینان هوشمند و خلاق از خلاءها فرصت می‌سازند و با شناسایی نیاز مشتریان و مردم فروش ‌ها را بر بستر مجازی گسترش داده‌اند تا بتوانند با شرایط جدید تطبیق دهند که این شیوه‌ها فرق کارآفرینان موفق و افرادی است که استعداد کارآفرینی کمتری دارند.»

وی با بیان اینکه کسب و کارهایی که بر بستر استارت آپ شکل گرفته‌اند به خوبی توانسته‌اند سهمی از بازار به دست آورند و با فرصت‌سازی حیات خود را تضمین کنند، خاطرنشان کرد: «بنگاه‌‌های اقتصادی تاثیراتی متفاوت از کرونا گرفته‌اند و مدیران و کارآفرینان اداره‌کننده هر واحد صنفی یا صنعتی می‌دانند که باید دوام بیاورند و با راهکارهایی بنگاه اقتصادی خود را مدیریت کنند تا شرایط عبور از بحران فراهم شود.»

دانشور درباره مشوق‌هایی که برای شرکت در نمایشگاه‌های مجازی پیش‌بینی شده‌ است، تصریح کرد:‌ «برگزاری رایگان نمایشگاه‌های مجازی می‌تواند برای کسانی که در ابتدای مسیرکارآفرینی خود هستند کمک‌کننده باشد و با استقبال آنها مواجه شود. یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی نیز می‌تواند این باشد که به اعضای خود خدماتی مانند مشوق‌های شرکت‌ در نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه مجازی را ارایه دهند.»

وی با اشاره به هزینه‌های بالای شرکت در نمایشگاه‌های فیزیکی اظهار کرد: «کم‌شدن هزینه شرکت در نمایشگاه‌های مجازی از ویژگی‌های آن است که می‌تواند در تشویق شرکت‌ها برای حضور موثر باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار