معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه ۱ کرج در گفتگو با پانا :

کمتر از10 درصد دانش آموزان البرز به شبکه شاد دسترسی ندارند

کرج (پانا)-معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 1 کرج از محدودیت های کمتر از 10 درصدی دانش آموزان البرزی از امکانات تعریف شده در بستر شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کمتر از10 درصد دانش آموزان البرز به شبکه شاد دسترسی ندارند

خدامرادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 1 کرج در گفت و گو با پانا عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا، علاوه بر محدودیت هایی که در سایر حوزه های جامعه ایجاد کرده، مشکلاتی نیز در آموزش و مدارس به وجود آورده است و تصمیمی مبنی بر این گرفته شد که به جهت حفظ سلامت دانش آموزان آموزش ها در بستر شبکه شاد به شکل غیرحضوری و مجازی ادامه پیدا کند.

وی در ادامه افزود: در طول سال تحصیلی بسیاری از محدودیت ها در شبکه شاد رفع و به امکانات این شبکه افزوده شده، اما همچنان مشکلاتی که بسیاری از معلمان و دانش آموزان مدعی به آنها، در بستر شبکه شاد هستند، محدودیت هایی را برای آموزش مجازی ایجاد کرده است.

در پاسخ به اینکه اگر چه اینترنت شاد رایگان است، اما به علت محدودیت ها و مشکلاتی که در بستر شاد وجود دارد، دانش آموزان و معلمان از سایر پیام رسان های غیر داخلی مثل واتساپ و... برای ادامه روند آموزش و تدریس استفاده می کنند و این موضوع هزینه های سنگینی را بر خانواده ها تحمیل می‌کند، اضافه کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا تدابیری با محوریت شبکه شاد در نظر گرفته شده بود که با این اتفاق غیر منتظره، تصمیم بر این گرفته شد که به جهت حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ها محدودیت ها و ممنوعیت هایی در آموزش حضوری ایجاد شود و آموزش به شکل مجازی ادامه پیدا کند و متوقف نشود که در همان زمان شبکه شاد راه اندازی شد.

معاون پرورشی و تربیت ناحیه 1 کرج ادامه داد: با وجود محدودیت ها آموزش و پرورش، همواره توصیه به استفاده از شبکه شاد می کند، چرا که شاد شبکه ای امن و مطمئن برای آموزش است و از حفظ اطلاعات کاربران اطمینان وجود دارد . اما به این علت که کنترل پیام رسان های غیر داخلی مانند واتساپ و ... از دست ما خارج است، اطمینانی از حفظ اطلاعات دانش آموزان و سایر کاربران وجود ندارد و استفاده از این برنامه ها توصیه نمی شود.

خدامرادی در پاسخ به اینکه چند درصد از دانش آموزان استان از این شیوه آموزشی محروم هستند و آیا تدبیری برای دانش آموزان مناطق محروم وجود دارد، گفت:کمتر از 10درصد از دانش آموزان به امکانات تعریف شده و این شیوه آموزشی دسترسی ندارند . اما تا امروز سعی بر این بوده که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند. برای دانش آموزان در مناطق محروم تاکنون با کمک خیرین، کمیته امداد و معلمین تعداد زیادی تبلت و تلفن همراه تهیه شده است و برای بسیاری از دانش آموزان این مناطق توسط معلمین استان تولید محتوا در قالب سی دی، فلش و جزوه های درسی فصل به فصل تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته تا هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند.

وی در پایان افزود: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از کشورها آموزش ها را محدود یا تعطیل کردند اما در کشور ما تصمیم بر این گرفته شد که آموزش به شکل مجازی ادامه پیدا کرده و متوقف نشود. امید است در سال تحصیلی آینده با کنترل بیماری کرونا، کلاس ها به شکل حضوری برگزار و آموزش در مدارس ادامه پیدا کند. چرا که هیچ آموزشی، جای تدریس و دیدار چهره به چهره را نمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار