رزاقی در کارگاه مجازی روسای ادارات شاهد سراسر کشور:

شناسنامه مدارس شاهد بر اساس یک نگرش مبتنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

تهران (پانا) - مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در سومین کارگاه مجازی کارشناسان و روسای ادارات شاهد استان‌ها که به میزبانی مدرسه شاهد حضرت زینب س منطقه 5 شهرتهران برگزار شد، گفت که افتخار شناسنامه مدارس شاهد این است که بر اساس یک نگرش و اندیشه مبتنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شناسنامه مدارس شاهد بر اساس یک نگرش مبتنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، ویدئو کنفرانس اداره کل امور شاهد و ایثارگران با روسای ادارات شاهد استان های سراسر کشور، روز شنبه 18 بهمن ماه 99 به منظور بررسی میزان پیشرفت و موانع پیش روی استاندارد سازی و اجرای شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد با حضور رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران ، معاونان وکارشناسان اداره کل شاهد برگزار شد.

محمدرضارزاقی در این برنامه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهراء (س) ، دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به مباحث «گفتگوی هفته» پنجم بهمن ماه مقام عالی وزارت که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، معاونان، مدیران کل ستادی و استانی و روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و شهرستان های سراسر کشور برگزار شد پرداخت و اظهار کرد: ما امروز به این نقطه رسیده ایم که مجموعه وزارت آموزش و پرورش و مجموعه بنیاد شهید نسبت به مدارس شاهد و ضرورت ارتقای کیفیت تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر و همچنین الگو شدن این مدارس در تراز سند تحول بنیادین تاکید دارند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ، شناسنامه مدارس شاهد را سندی رسمی و سنگ بنای استاندارد سازی این مدارس دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین اساسنامه طرح شاهد، در جهت ارتقای کیفیت فعالیت مدارس شاهد مأموریت هایی را تعریف نموده و اداره کل شاهد و ایثارگران را نیز مسئول پیگیری آن نموده است و یک از آن مأموریت‌ها؛ استاندارد سازی مدارس شاهد است، که بر اساس آن استراتژی و راهبرد این اداره کل، در زمینه ی تکلیفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده ما گذاشته است، تدوین شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد می باشد. آنچه مهم است « همواره این است که اگر ما بخواهیم، می توانیم» و ما به واسطه مسئولیتی که داریم با این نگاه ارزشمند، کارتولید شناسنامه را از سال 1395 آغاز کردیم.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه افتخار شناسنامه مدارس شاهد این است که بر اساس یک نگرش و اندیشه مبتنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفته است گفت : قطار شناسنامه مدارس شاهد را کسی جز خود ما به حرکت در نمی آورد لذا از همه روسای ادارات شاهد استان ها می خواهم ضمن پیگیری منطقی و واقعی تحقق آن در مدارس از طریق گزارشات مربوط به شناسنامه مدارس شاهد به موانع و چالش های موجود در استان نیز بپردازند تا بتوانیم موانع و تهدیدات را با همفکری و هم افزایی به فرصت تبدیل کنیم.

رزاقی با اشاره به این که ارزیابی بیرونی برای هر مجموعه ای لازم است گفت: باید بدانیم که ارزیابی بیرونی پس ازفرایند نظارت است. ما تا زمانی که سازوکارهای نظارت و ابعاد آن را به درستی تعریف نکرده باشیم، ارزیابی ممکن است ما را دچار قضاوت های نادرست نماید. لذا از همه روسای ادارات شاهد و کارشناسان می خواهم، طرح ها، نظرات و ایده های خود را نسبت به نظارت مبتنی بر شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد مطرح کند.

رزاقی هدف اصلی جلسه ی ویدئو کنفرانس را بررسی میدانی و دریافت نقطه نظرات رؤسای ادارات شاهد استان ها پیرامون اقدامات مربوطه اعلام نمود و در ضمن تأکید نمود که این جلسات به صورت مستمر و ماهانه ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم با سرعت و دقت مأموریت هایمان را پیگیری نماییم. وی در پایان از رؤسای ادارات شاهد استان ها خواست، آخرین نظرات پیرامون ثبت نام را تهیه و ارسال نمایند تا در جلسه ستادمرکزی شاهد نسبت به بررسی و اعمال نظرات آن ها اقدام شود.

در اثنای این برنامه روسای ادارات شاهد استان های کرمانشاه، خراسان شمالی, کرمان، سمنان، سیستان و بلوچستان و اصفهان به موفقیت ها و موانع موجود در اجرای شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد پرداخته و به نکاتی از جمله توصیفات مدیران مدارس شاهد در خصوص شناسنامه، بررسی میدانی و دریافت نظرات و اشکالات مدیران مدارس پیرامون شناسنامه، قرار دادن شناسنامه مدارس شاهد در قالب بسته های تحولی ویژه، اشاره نمودند. همچنین امینیان معاون محترم اداره کل و آقایان ارجمندی، جهانتاب، محمدی زاده و پروازی از کارشناسان ستادی اداره کل به مسائل و موضوعات مربوط به حوزه کاری خود از جمله ، طرح پراکنده شاهد، موضوعات حقوقی ایثارگران ، تهیه کارپوشه برای فعالیت های ادارات شاهد استان ها در ستاد و تقویت و به روز کردن پورتال اداره شاهد استان ها و استفاده حداکثری از این فرصت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار