26 هزار کلاس درس نیمه‌تمام در اولویت تکمیل است

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد 26 هزار کلاس درس نیمه تمام در سطح کشور در اولویت تکمیل و بهره‌برداری است که با تلاش همه جانبه این پروژه‌های نیمه تمام در سال‌های آینده به بهره‌برداری می رسد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
26 هزار کلاس درس نیمه‌تمام در اولویت تکمیل است

مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جریان سفر به شهرستان‌های خلخال و کوثر و بازدید از پروژه‌های مدرسه‌سازی اظهار کرد: 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفت که امسال موفق شدیم 14 هزار کلاس درس نیمه تمام و باقی‌مانده از سال‌های گذشته را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

او خاطرنشان کرد: به دعوت نماینده خلخال و کوثر در سفر یکروزه به این دو شهرستان سعی کردیم با همراهی مسئولان استانی از پروژه‌های متعدد مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی بازدید کرده و در جریان آنها قرار گیریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: در این سفر علاوه بر کلنگ‌زنی چندین پروژه مدرسه‌سازی از محل تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی سعی کردیم تا نیاز منطقه را به فضاهای آموزشی احصا کرده و با اولویت پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه‌های آموزشی در اولویت قرار گیرد.

رخشانی‌مهر بیان کرد: با سرعت عمل بیشتر سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تلاش می‌کند تا مدارس در حال ساخت به سرعت تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود تا دانش‌آموزان ما در بهترین فضای آموزشی تحصیل کنند.

او ادامه داد: قطعا با مشورت و همفکری نماینده منطقه و مسئولان استان سعی خواهیم کرد تا بهترین تعهدات را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و شروع پروژه‌های جدید انجام دهیم تا در خلخال که سابقه دیرینی در حوزه آموزش و پرورش دارد، دانش‌آموزان بتوانند در بهترین شرایط تحصیل کنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به بازدید از مدرسه قدیمی سمیه با قدمت 73 ساله اشاره کرد و گفت: در کشور تلاش می‌کنیم تا مدارس قدیمی و نوستالژیک به عنوان مدارس میراثی حفظ شده و عملیات بهسازی یا مقاوم‌سازی را در چنین مدارسی انجام دهیم تا همچنان در چرخه آموزش و پرورش قرار گیرند.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: علاوه بر پروژه‌های مدرسه‌سازی در خلخال با حضور در یکی از روستاهای کوثر نیز متعهد شدیم تا مدرسه 6 کلاسه‌ای را احداث کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در قالب اجرای طرح آجر به آجر در سطح کشور بیش از 450 هزار نفر مشارکت کرده و همکاری می‌کنند.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: در پویش اول 200 هزار نفر و در مرحله دوم اجرای این طرح بیش از 256 هزار نفر در استان‌های مختلف کشور در اجرای طرح آجر به آجر همکاری خود را انجام داده و به نوعی به روند احداث مدارس حتی با کمترین مبلغ کمک کرده‌اند.

او مهرخاطرنشان کرد: در همه استان‌ها اجرای این طرح شروع شده و در استان اردبیل نیز اولین مدرسه در قالب طرح آجر به آجر از روستای یلوجه خلخال آغاز شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در کنار توسعه و فیزیکی و ساختمانی واحدهای آموزشی در سال‌های اخیر نوسازی مدارس اقدام به تهیه و توزیع تجهیزان هنرستانی و واحدهای آموزشی در سطوح مختلف کرده تا به نوعی به تحصیل شایسته دانش‌آموزان توجهی جدی داشته باشد.

رخشانی مهر لزوم استحکام بنای مدارس و ایجاد فضاهای مرتبط با کلاس درس به ویژه حیاط مدرسه استاندارد، سالن‌ها و سرویس‌های بهداشتی مناسب را یادآور شد و بیان کرد: ما در احداث تمامی واحدهای آموزشی پیمانکاران را موظف کردیم تا همه این استانداردها را در کنار مقاوم‌سازی واحدها طبق آئین‌نامه عمومی زلزله مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به سفر مکرر به مناطق مختلف استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: در این سفرها ضمن بررسی وضعیت مدارس روستایی و شهری و ضرورت توسعه و تجهیز واحدهای آموزشی سعی می‌کنیم تا امکان تامین و دسترسی عادلانه و باکیفیت دانش‌آموزان به فضاهای آموزشی را فراهم کنیم.

رخشانی مهر ادامه داد: با توجه به اینکه 11 درصد مدارس کشور فرسوده و تخریبی است در کنار اعتبارات دولتی ما از توان خیرین در امر مدرسه‌سازی استفاده می‌کنیم تا در قالب پروژه‌های مشترک با خیرین بتوانیم تکمیل واحدهای آموزشی را انجام دهیم.

او با گرامیداشت دهه فجر یاد و خاطره شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: در سطح کشور بیش از 75 باب مدرسه به نام این شهید والامقام نامگذاری شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: اقدام تحولی در این حوزه با برچیدن بخاری‌های نفتی و حتی گازی شروع شده و به سرعت مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل نیز در جریان سفر معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش به شهرستانهای خلخال وکوثر گفت: نوسازی وتجهیز واحدهای آموزشی درسالهای اخیر به ارتقاء کیفیت آموزشی در استان اردبیل منجر شده است.

احمد ناصری آظهار کرد: در دولت تدبیر پروژه های متعدد آموزشی، پرورشی سالن های ورزشی و کارگاه های مهارتی در مناطق و نواحی آموزش وپرورش اجرایی و عملیاتی شده که ماحصل آن یک نوبته شدن کلاس های درس است.

او بیان کرد: در شهرستانهای خلخال و کوثر با فرسودگی و تخریب مدارس کهنه بویژه در روستاها روبرو هستیم که قرار است از محل تخریب و بازسازی این واحدها مورد بازسازی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به سفرهای مکرر معاون عمرانی وزیر ورئیس سازمان نوسازی به مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در سفر رخشانی مهر به خلخال و کوثر در کنار کلنگ زنی مدارس 6و12 کلاسه در نمهیل، لرد و شهر خلخال، در کوثر نیز مدرسه6کلاسه نصرآباد قول مساعد برای تجهیز امکانات نرم افزاری مدارس و هنرستان ها دادند.

ناصری ادامه داد: با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی در مناطق مختلف استان سعی بر این است تا طرح های جدید نیز با پیش بینی اعتبار مورد نیاز عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار