معرفی فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

«شاه ماهی» با حضور سوپراستارهای آینده سینمای ایران

تهران (پانا) - «نادر مقدس» کارگردان فیلم سینمایی «شور عشق» که با آن فیلم نقش پررنگی در به شهرت رسیدن بهرام رادان و مهناز افشار داشت، در فیلم «شاه ماهی» نیز همچون گذشته از بازیگران نوجوان و جوان آموزش دیده و مستعد که تاکنون بر پرده سینما ظاهر نشده اند،

کد مطلب: ۱۱۶۰۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
«شاه ماهی» با حضور سوپراستارهای آینده سینمای ایران

فیلم سینمایی «شاه ماهی» به کارگردانی «نادر مقدس» و نویسندگی و تهیه‌کنندگی «افسانه منادی» با مضمونی فانتزی و اجتماعی در شمال کشور جلوی دوربین رفت و توانست به لیست اولیه فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجرراه پیدا کند.

«نادر مقدس» که در فیلم‌هایش، غالبا چهره‌های جدیدی را به سینمای ایران معرفی کرده، درباره استفاده از چهره‌های جدید بازیگری در فیلم «شاه ماهی» گفته بود: «واقعیت این است که یک تعداد بازیگر خوب داریم که دائم در فیلم‌ها تکرار می‌شوند و سینمای روز ایران حول محور آنها می‌چرخد، در حالی که سینمای ایران به بازیگر توانمند و باانگیزه نیاز دارد.»
کارگردان« دشت ارغوانی» و« رویای جوانی» درباره شیوه انتخاب بازیگران فیلم جدیدش گفته بود: «انتخاب این بازیگران بدون فراخوان و سر و صداهای مرسوم صورت گرفت. در واقع بیشتر بازیگران شاه ماهی، از هنرجویانی هستند که چند سالی است با آنها کار می‌کنیم و اجرای صحنه‌ای داشته‌اند. برای این فیلم ترکیبی از جوانان و نوجوانان را در فهرست بازیگران خواهید دید که امیدوارم این ترکیب جواب بدهد. از نگاه من، این تجربه‌ای بود که باید انجام می‌دادیم و دیگران را هم ترغیب کنیم جرأت کنند به این سمت بروند. واقعیت این است که سینمای ما بازیگر متبحر نوجوان ۱۸ تا ۲۰ سال ندارد و من قول می‌دهم از بین جوانان و نوجوانان فیلم شاه ماهی بازیگران خوبی را خواهید دید که هم چهره سینمایی دارند و هم بازیگران خوبی هستند.»

کارنامه کارگردان فیلم «شاه ماهی»
نادر مقدس (زاده ۱۳۳۷ - آمل) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، طراح و تهیه‌کننده ایرانی است. وی فعالیت هنری خود را از دوران نوجوانی آغاز کرد و به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت و به تدریس در زمینه موسیقی پرداخت و فعالیت فیلمسازی خود را از همین مرکز آغاز و سال‌ها بعد موفق به ساخت چندین فیلم کوتاه ۱۶و ۳۵ میلیمتری از جمله کوره‌های آتش شد.

خلاصه فیلم
تارا و دوستانش که در آستانه ورود به دانشگاه هستند، برای حل بحران عطا ، دوست دوران کودکی شان سفر پر ماجرایی را آغاز می کنند... «شاه ماهی» داستان تلاش برای رسیدن به آرزوهاست.

عوامل ساخت فیلم
در «شاه ماهی» رومینا پهلوان، میثم مرادی، الهه موسوی، مانی عمران پور، محمد صادق یزدانی با حضور همایون ارشادی و فریبا کوثری نقش‌آفرینی می‌کنند. «شاه ماهی» داستان تلاش برای رسیدن به آرزوهاست.
عوامل «شاه ماهی» عبارتند از:
کارگردان: نادر مقدس، تهیه کننده و نویسنده فیلمنامه: افسانه منادی، مدیر فیلمبرداری: حسن اسدی، تدوین: محمد علی سجادی، صداگذاری: سید محمود موسوی نژاد، صدابردار: فرشید احمدی، مجری طرح: ناصر مقدس، مدیر تولید: مهدی حیدری، دستیار اول و برنامه ریز: بیژن حجازی، دستیار دوم: حسین گودرزی، منشی صحنه: مژگان مظاهری، عکاس: مژده مرادی، طراح گریم: محمدرضا قومی، سرپرست گریم: مهدی شعبانی، طراح لباس: سمیه سنقری، مدیر تدارکات: علی بهرام، تصویربرداری پشت صحنه: ری را حیدری.

دیگر فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر :
آفتاب نیمه شب/ آهنگ دو نفره/ ابلق/ بابا سیبیلو/ بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو/ منصور / تارا /حرف آخر/ بچه گرگ دره سیب / پدری/ بام بالا/ بدون همه چیز/ برای مرجان / تک تیرانداز/ تی تی/ چپ راست / رمانتیسم عماد و طوبا/ یقه سفیدها/ زد و بند/ زالاوا/ یدو / ستاره بازی/ شیشلیک/ روشن/ / خورشید آن ماه / راند چهارم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار