معاون وزیر نفت: صنعت پتروشیمی به سمت توسعه هوشمند حرکت کند

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افتتاح طرح نیمه‌صنعتی پایلوت SMART GTL را از حیث تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی حائز اهمیت برشمرد و گفت: این صنعت باید به سمت توسعه هوشمند حرکت کند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر نفت: صنعت پتروشیمی به سمت توسعه هوشمند حرکت کند

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، «بهزاد محمدی» در آیین رونمایی از دانش فنی و نیز افتتاح رسمی طرح پایلوت SMART GTL گروه صنعتی «فاتح کیمیا» که همزمان با دهه فجر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شد، افزود: باید نگاه به توسعه صنعت پتروشیمی تغییر کند و پتروشیمی به سوی توسعه هوشمند حرکت کند.

وی بیان‌داشت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت‌هایی که در مسیر تولید محصولات نهایی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند و از همکاری با آنان استقبال خواهد کرد.

«محمدعلی فاطمی»، مدیرعامل گروه صنعتی فاتح کیمیا نیز با بیان اینکه این گروه با ۲۲ شرکت خود در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی حرکت می‌کند، خاطرنشان‌کرد: اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی با تحقق برنامه‌های توسعه‌ای می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی کشور شود.

به گزارش ایرنا، ضرورت‌های اصلی کشور، خروج از وضعیت خام‌فروشی و تولید مواد پتروشیمی به منظور ایجاد ارزش افزوده حداکثری از این منابع بوده و این موضوعی است که مورد توجه خواهد بود.

مطابق آمارها، نزدیک به ۶ درصد افزایش تولید محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال محقق شده است. حدود سه درصد از این رشد تولید مربوط به افزایش تولید واحدهای موجود بوده و بخش دیگر هم با توجه به بهره‌برداری‌های جدید انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار