فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، میراث معنوی ایرانیان

تهران(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل به همراه رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل و رییس آموزش وپرورش کهریزک به منظور راه اندازی و احداث سالن ورزش زورخانه ای در مدرسه خیر ساز رزاقی کهریزک بازدید بعمل آوردند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، میراث معنوی ایرانیان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عموی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، الهه حسن پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به خالی بودن جایگاه ورزش زورخانه ای برای دانش آموزان به یاری خدا اولین سالن ورزش های زورخانه ای در منطقه کهریزک کلنگ زنی خواهد شد.

او در ادامه بیان کرد: ورزش های زورخانه ای در شخصیت‌سازی دانش آموزان تأثیر فراوان دارد، ورزش وسیله کسب تجربه‌های پرارزشی است که دانش آموز در خلال آن از جهت احساسی، اجتماعی و روانی رشد می‌کنند و الگوهای رفتاری آنان شکل می‌گیرد. این الگوها در سراسر عمر او سرمشقی مفید برایش خواهد شد. دانش آموز به مدد الگوهای بی‌شمار و درهم پیچیده و ظریف زندگی آدمی را درمی‌یابد و آن را تجربه و تمرین می‌کند و رابطة میان این الگوها را می‌سنجد، تا آن‌ها را فرا گیرد، از آن‌جهت که ناگزیر است در سنین بزرگسالی با آن‌ها روبه‌رو شود و در جامعه زندگی کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به عنوان میراث معنوی ایرانیان شناخته می‌شود که قدمت باستانی داشته و در تفکرات و عقاید تک تک مردم ایران جا خوش کرده است. با ظهور اسلام و رشد باورهای دینی، فرهنگ پهلوانی از میان داستان‌های باستانی شاهنامه بیرون آورده شد و در زورخانه‌ها با عنوان ورزش زورخانه ای به حیات خود ادامه داد.

او هدف از راه اندازی این سالن را ایجاد نشاط ، روحیه پهلوانی، دلیری، مردانگی، سلحشوری و شهامت اخلاقی و تقویت انجمن ورزش دانش آموزی و توسعه ورزش زورخانه ای با توجه به فرهنگ آیین و سنت اصیل ایرانی بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار