پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر محول شد

بوشهر (پانا)_ دبیر خانه کشوری پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر در بوشهربا حضور مسئولین کشوری و استانی از طریق شبکه شاد به صورت زنده افتتاح شد .

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر محول شد

به گزارش پانا ، آیت الله صدیقی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در آیین افتتاحیه پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش اظهار کرد : امر به معروف و نهی از منکر از احکام مهم اسلام در مسائل اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی است که با فطرت انسان در ارتباط است .

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر با دو بعد فردی و اجتماعی انسان ها عجین شده است گفت : امر به معروف و نهی از منکر در درجه فردی خود سازی است که ریشه در عقل و فطرت انسان دارد و در قدم دوم نظارت اجتماعی است .

آیت الله صدیقی افزود : نظارت اجتماعی افراد از روی مودت ، مهربانی و پیوند اجتماعی در جامعه برقرار می شود و افراد از روی خیر خواهی و مهربانی به رفع عیب های یکدیگر و در کمال حفظ آبرو و شان انسانی و در راستای پیوند اجتماعی می پردازند .

وی در پایان تاکید بر مودت ، مهربانی را اصل امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ساز انسجام و پیوند اجتماعی دانست .

آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز گفت : برنامه های مذهبی فرهنگی در مسیر رشد و تعالی مخاطبان اجرا می شود که در سلامت معنوی جامعه تاثیر گذارمی باشد .

او گفت : کاربرد عملی امر به معروف و نهی از منکر توانسته نقش سازنده در زندگی فردی و اجتماعی ایفا کند .

وی تاکید کرد : مسئولان در استان باید بیشتر به این امر اهمیت دهند و نسبت به برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه ها اهتمام ورزند .

صفایی بوشهری گفت : راهبرد مهم آگاهی دادن و توانمند سازی افراد جامعه است که با تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد .

وی بیان کرد : نهادها ، سازمان ها و اداره ها با مشارکت و هم افزایی بیشتر در طراحی و اجرای برنامه های موثر بویژه تربیت نسل دینی متقی و عزتمند نقش ممتازی دارند .

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از افتتاح پایگاه تخصصی فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر به میزبانی استان بوشهر گفت : با فعالیتهای شبانه روزی و میدانی معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر کار های بسیار خوبی در استان رقم زده و موفقیت های ارزشمندی رقم خورده است.
او افزود : حوزه امر به معروف و نهی از منکر یکی از حوزه های مهم که در حیطه های معارف و منکر های اجتماعی و دینی نیازمند کار گسترده ای است . امر به معروف و نهی از منکر از دغدغه‌های معاونت‌ پرورش و فرهنگی وزارت است . شبکه یاوران مهدی(عج) و ابلاغ دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر از کارهای مهم این معاونت است که به صورت درونی و انگیزشی صورت گرفته است.
کاظمی گفت : در دوران پسا کرونا با ایجاد کانال‌ها و تولید محتوا کارهای ارزشمندی صورت گرفته است اما با تشکیل پایگاه تخصصی در استان بوشهر انتظار می رود امر به معروف بعنوان وظیفه دینی و ایمانی در استان بوشهر با برنامه‌ریزی و تلاش‌های مستمر ، اتقاق خوبی صورت گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد : در استان بوشهر یک طراحی جامع صورت گیرد تا با بررسی مسائل و نیازهای موجود در چه بروسه زمانی ، توسط چه کسانی و به چه نحوی اقدام های مفید و موثرانجام شود .
کاظمی اضافه کرد : استفاده از تجربه و خرد جمعی استانها و با ایجاد شبکه سازی و تولید محتوای فاخر با همفکری و همکاری استانها سه جامعه دانش‌آموزان ، خانواده‌ها و معلمان با عنوان مخاطبان اصلی خود با دو رویکرد اول احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور و تشویق معروف و استفاده از روش‌های شرعی در نهی از منکر و دوم نماز مهمترین معروف انجام شود .
کاظمی گفت : با ارائه طرح های ارزنده ای مثل دانش آموز تراز انقلاب اسلامی و مدرس تراز سند و قرارگاه فرهنگی تربیتی دانش آموزی استان پیشنهاد می شود جشنواره مفلحون دردستور کار قرار دهند. با تشویق و ترغیب مدارس ، دانش آموزان و معلمانی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کارهای خوبی انجام می دهند نقش الگویی انها پررنگ و برجسته، تا تاثیر آن در سطح آموزش و پرورش دیده شود .

مسیب زاده مدیر کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نسبت به اهمیت توجه به فضای مجازی استناد به سخنان مقام معظم رهبری نمودند .که ، ذکر مستحب بعد از نماز توجه به کار فرهنگی در فضای مجازی است .

او افزود : قرارگاه مجازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر که به همت همکاران تلاشگر اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر راه اندازی و افتتاح خواهد شد یک کار بسیار مهم است که در سطح کشور جای کار بسیار دارد .

مسیب زاده گفت : توجه به این فریضتین فراموش شده کار بسیار سخت و دقیقی است که نیاز مند برنامه ریزی و پشتکار است که ان شالله همکاران خوب ما در بوشهر به این مهم و فریضه الهی در نیل به اهداف متعالی آن موفق خواهند بود .

علیمراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین افتتاحیه دبیر خانه کشوری پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر ضمن تقدیر از ابتکار اداره کل قرآن ، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در تاسیس پایگاه های 17 گانه مجازی حوزه قرآن ، عترت و نماز تاکید کرد : با توجه به سابقه درخشان و خوب استان بوشهر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ، دبیر خانه این پایگاه به استان بوشهر واگذار گردید و این اطمینان را داد که با برنامه ریزی و تلاش خلاقیت و ابتکار جمعی در استان این مسئولیت به شکل و نحو مطلوب انجام می دهیم .

در پایان علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت : فعالیت های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در سطح آموزش و پرورش استان بوشهر گسترش پیدا می کند .

موحدی افزود : شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات آموزش و پرورش فعال تر از گذشته می شوند و در حوزه دانش آموزی هم یاوران معروف در مدارس سراسر استان تقویت خواهند شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار