جشنواره موسیقی مجازی دانش‌آموزی اشرف‌البلاد آغاز به کار کرد

ساری (پانا) - نخستین جشنواره موسیقی مجازی دانش‌آموزی استانی اشرف‌البلادبه دبیری شهرستان بهشهر آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره موسیقی مجازی دانش‌آموزی اشرف‌البلاد آغاز به کار کرد

محمودرضا علیزاده، دبیر این جشنواره به پانا گفت: «کشف استعدادهای جوانان در عرصه موسیقی، اعتلاء و توسعه هنر موسیقی در سطح شهر و ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان به هنر موسیقی را از اهداف این جشنواره است.»

او اشاره کرد که اولین جشنواره موسیقی مجازی دانش‌آموزی اشرف‌البلاد را سازمان دانش‌آموزی شهرستان بهشهر و کانون‌های فرهنگی و تربیتی دختران و پسران شهرستان بهشهر با همکاری و حمایت معاونت فرهنگی و تربیتی اداره آموزش و پرورش و مشارکت صاحب‌نظران و مدرسان عرصه موسیقی منطقه برگزار می‌کنند.

به گفته علیزاده این جشنواره در ۳ بخش سنتی، کلاسیک و پاپ محلی، مقامی برگزار می‌شود.

رییس سازمان دانش‌آموزی مازندران گفت: «این جشنواره به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر ۱۲ بهمن آغاز شده و به مدت یک ماه در فضای مجازی ادامه خواهد داشت. ۱۲ اسفند آخرین روز ارسال آثار جشنواره موسیقی دانش‌آموزی است.»

علیزاده یادآوری کرد که دانش‌آموزان پسر و دختر ۳ مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان شاد به آیدی @Talapour ارسال کنند.

دبیر جشنواره موسیقی دانش‌آموزی تأکید کرد که این آثار باید در قالب موسیقی بی‌کلام به عبارتی بدون آواز و تصنیف اجراء شود و در صورت ارسال آوار موسیقی باکلام (دارای آواز و تصنیف و ترانه) از شرکت در جشنواره و داوری محروم خواهند شد. همچنین مواردی از قبیل وضوح تصویر، کیفیت صدا و رعایت مدت زمان اجراء در ارزیابی داوری تاثیر خواهد داشت.

علیزاده اعلام کرد که آثار موسیقی دانش‌آموزان می‌بایست بصورت ویدیو ۳ دقیقه در ۳٠ مگابایت باشد.

او این جشنواره را از رویدادهای ثبت موسیقی شهر نام برد که البته همه ساله در ایام دهه فجر مسابقات موسیقی از سوی کارشناس فرهنگی اداره آموزش و پرورش برگزار می‌شد اما این جشنواره با ابعاد گسترده‌تر و با حضور صاحب‌نظران و مدرسان و موسسان و کانون‌های موسیقی در منطقه و شهر برگزار می‌شود.

به گفته دبیر جشنواره، زمان داوری در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع دانش‌آموزان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار