کابلی: فضای مجازی علاوه بر تهدید سلامت روان، موجب منفعل شدن دانش آموزان شده است

تهران ( پانا )- رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزى، معتقد است پس از اپیدمی کرونا مسئله مهمی که در سلامت دانش آموزان اثر گذاشته استفاده بیش از حد از فضای مجازی است که موجب تهدید سلامت روان دانش آموزان و همچنین موجب کم تحرکی و منفعل شدن آنها شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کابلی: فضای مجازی علاوه بر تهدید سلامت روان، موجب منفعل شدن دانش آموزان شده است

ایلیاکابلى، رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزى، در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: از جمله نکات مهمی که پس از اپیدمی کرونا در سلامت دانش آموزان اثر گذاشته، موضوع استفاده بیش از حد از فضای مجازی و تاثیر آن بر روی سلامت روان آن ها بوده است.

کابلى در مورد استفاده مناسب از فضای مجازى افزود: این روزها بسیاری از دانش آموزان در سنین مختلف مشغول فراگیری آموزش ها از طریق فضای مجازی هستند البته این فضا فرصتی است براى اینکه آموزش ها متوقف نشوند و دانش آموزان همان درس ها را به شیوه ای دیگر آموزش می بینند، اما دانش آموزان باید مهارت لازم برای حضور در این فضا را داشته باشند و در صورتی که مهارت و آگاهی کافی نداشته باشند در برخورد با موارد و تهدیدهاى فضاى مجازى نمی توانند از آسیب ها در امان بمانند، خانواده ها در این امر نقش بسیارمهمى دارند، در درجه اول باید در صورت داشتن آگاهى و اطلاعات کافى، نحوه استفاده از این فضا را به فرزند خود آموزش دهند و در درجه دوم آن ها نباید فرزندان خود را در فضاى مجازی رها کنند، چرا که رها شدن در این فضا می تواند مخاطرات و مشکلات عدیده ای را ایجاد کند، مشکلاتی که ممکن است به دلیل کنجکاوی و یا حضور بی اندازه سبب شود تا آسیب هاى جدی، دانش آموزان را تهدید کند.

وى نقش سلامت جسمانى و فعالیت ورزشى را در سلامت روان مهم دانست و افزود: ورزش هم می‌تواند سلامت روانی دانش آموزان را بهبود بخشد، فعالیت ورزشى می‌تواند بهترین دفاع در برابر بسیاری از مسائل و مشکلات پیرامون بهداشت روانی و روحی فرد باشد.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزى یادآور شد: طی طرح های پیشنهادی این کمیسیون فعالیت های ورزشی دانش آموزان پیگیری می شود و کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی مواردی را جهت بهبود و رفع مشکلات مذکور ارائه کرده است.

کابلى درباره اهمیت برنامه هاى کمیسیون ها گفت: درباره کمیسیون‌های تخصصی باید به این امر توجه داشت که فعالیت آن ها نقش بسیار زیادی در روند اهداف مجلس دانش آموزی دارد و در حال حاضر که آموزش ها به صورت مجازی است باید آموزش‌های سلامت روان را هم پیگیری کرد و پیش برد تا از بروز خطرات احتمالى براى دانش آموزان و در کل تمامی اقشار جامعه جلوگیری کرد.

وى اهداف اصلى کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزى را برشمرد و گفت: از جمله اهداف ما و گامهای مهم ما در این کمیسیون، پیگیری سند ادوار قبلی یعنی سند سوم و سند نهم مجلس دانش آموزی است همین امر نشان دهنده این است که مجلس دانش آموزی تشریفاتی نیست و در مرحله دوم هدف این کمیسیون گام دوم انقلاب اسلامی است؛ گام دوم انقلاب گامی در راستای موفقیت و پیشرفت نظام اسلامی است و ما دانش آموزان عزم خود را جزم کردیم تا این امر ارزشمند را جامه عمل بپوشانیم .

*خبرنگار دانش آموز مبینا سبزه على

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار