پرداخت کمک هزینه تشویقی برای ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجوی دولتی تحت پوشش بهزیستی

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه تشویقی برای ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجو تحت پوشش شاغل در دانشگاه‌ دولتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت کمک هزینه تشویقی برای ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجوی دولتی تحت پوشش بهزیستی

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، اولین جلسه شورای دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «محمد نفریه» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، «مجید رضازاده» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی، «علی‌همت محمودنژاد» مشاور معلولان رئیس سازمان بهزیستی کشور، «منصور اله‌وردی زواره» مسئول و «سهیل معینی» دبیر دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم درخصوص گزارش‌گیری عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، راهکارهای تامین بودجه برای اجرایی شدن قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بررسی و رویکرد بهزیستی در پرداخت شهریه دانشجویان دارای معلولیت تبیین و تشریح شد.

مجید رضازاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور از واریز شهریه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ دانشجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: بنابر تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور دانشجویان تحت پوشش در رویکرد جدید با هدف شفافیت در آمار و سرعت‌بخشی به پرداخت شهریه ساماندهی شدند و بدهی‌های سال‌های ۹۷ تاکنون تسویه شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه دانشجویی از ابتدای سال جاری، گفت: تمامی شهریه‌ها به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود و اکنون آمادگی داریم تا پس از معرفی دانشگاه آزاد به سامانه متصل و مستقیماً شهریه را به دانشگاه واریز کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار و ۱۴۱ دانشجو در سامانه دانشجویی سازمان بهزیستی کشور ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۸ هزار نفر اطلاعات ترمیک خود را در سامانه بارگذاری کردند که ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر از سوی مدیران کل استانی تایید و در دسترس ما قرار گرفته است که پس از ارزیابی نواقصی داشته‌اند که از ۱۱ بهمن‌ماه به مدت ۲ هفته سامانه برای ویرایش و تکمیل اطلاعات بازگشایی شده است.

در ادامه وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز شهریه دانشجویی فرزندان افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید خبر داد و عنوان کرد: پرداخت شهریه فارغ از دهک‌های درآمدی خانواده دانشجویان و فارغ از شدت معلولیت صورت پذیرفته است. این در حالی که براساس بودجه مصوب سازمان بهزیستی کشور برای معلولان خفیف تا دهک ۱۰ نیز برای اولین بار پرداخت شهریه به طور کامل انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان از پرداخت کمک هزینه تشویقی برای ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجو تحت پوشش شاغل در دانشگاه‌ دولتی در هفته‌های آتی خبر داد و یادآور شد: پس از پایان مهلت دو هفته‌ای برای تکمیل پرونده دانشجویی در سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی کشور این پرداخت صورت خواهد پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار