عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آموزش و پرورش محور توسعه هر کشوری است

زاهدان (پانا)- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت آموزش و پرورش محور توسعه در هر کشوری است و ضرورت دارد تا همه مسئولین از حساسیت موضوع تعلیم و تربیت درک صحیحی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش محور توسعه هر کشوری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، فداحسین مالکی امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان در زاهدان اظهار کرد: محور توسعه در هر کشوری آموزش و پرورش است و هر جامعه ای بر مدار و بستر تحول ساز آموزش و پرورش حرکت می کند.

وی با اشاره به اهمیت دستگاه آموزش و پرورش در هر جامعه ای به ویژه جامعه اسلامی و شرایط حاکم بر آن، ادامه داد: همه مسئولین باید از حساسیت موضوع تعلیم و تربیت درک صحیحی داشته باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همه حوزه ها و بخشهای جامعه باید به دنبال ارتقا و پیشرفت باشیم و در این مجال دستگاه تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نیازمند توجه دقیق و کامل تری است.

مالکی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه و همراهی بخشها و مجموعه های مختلف اعم از دولتی و مردمی است و همه باید تلاش کنیم تا شرایط ارتقاء شاخص‌های نظام آموزشی را در استان فراهم کنیم.

وی نقش تعامل را نقش موثری در راستای حل مسائل و مشکلات استان عنوان کرد و گفت: در شرایط شیوع اپیدمی کرونا و تعطیلی مدارس موضوع آموزش های غیرحضوری و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی در سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همه مسئولین باید برای دستیابی و دسترسی آسان دانش آموزان به این بستر تلاش کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از اقدامات و برنامه های اخیر آموزش و پرورش افزود: فرزندان سیستان و بلوچستان استعدادها و نبوغ فراوانی دارند و باید تلاش کرد تا با شناسایی این ظرفیت ها و هدایت آنها زمینه را برای رشد و تعالی و بالندگی آنان فراهم کنیم.

حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردها و موفقیت های نظام و انقلاب است و همه باید تلاش کنیم تا به روش ها و شیوه های مختلف این مهم تحقق یابد.

وی در ادامه گزارشی از مجموعه شاخص‌ها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه های مختلف آموزشی، تربیتی، پرورشی، ورزشی، رفاهی، نیروی انسانی و توسعه فضاهای آموزشی ارائه کرد و افزود: با هدف شفاف سازی و تصمیم گیری مناسب برای برون رفت از مشکلات، در دو سال اخیر مبادرت به تنظیم و تدوین اسناد نیروی انسانی، توسعه فضاها و وضعیت بازماندگان از تحصیل در استان کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: خوشبختانه با همت، تدبیر و تلاش همکاران خوش فکر در سراسر استان در بسیاری از مولفه ها موفقیتهای خوبی به دست آمده که در نوع خود و در مقایسه با سنوات گذشته چشمگیر است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به اصل برنامه محوری، شاخص محوری و نتیجه محوری در همه برنامه ها و فعالیت ها یک اصل مهم و ضرورتی انکارناپذیر است.

رخشانی گفت: یکی از مهمترین اولویتهای آموزشی در استان ارتقاء شاخص نرخ ماندگاری است که خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته این نرخ ۸ درصد رشد داشته است.

رخشانی افزود: از عوامل موثر در این شاخص که با جدیت به دنبال آن هستیم، تامین نیروی انسانی مورد نظر، توسعه مدارس شبانه روزی، طرح روستا مرکزی، جذب حداکثری دانش آموزان و گسترش هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش است‌.

وی در پایان با اشاره به اقدامات خیرخواهانه، ارزنده و ماندگار خیرین در بخش های مختلف بیان کرد: در دو سال اخیر رشد اعتبارات دولتی در حوزه ساخت و ساز فضاها ۶۰۰ درصد بوده و آورده خیرین نیز در کنار اعتبارات دولتی موجب شده تا نهضت مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان سرعت بیشتری به خود گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار