بهره برداری از راه آهن اردبیل در نیمه اول سال 1400

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد تاکنون 45 کیلومتر از راه آهن ریل گذاری شده است و تلاش می کنیم نیمه اول 1400 این خط آهن را به بهره برداری برسانیم.

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از راه آهن اردبیل در نیمه اول سال 1400

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از راه آهن اردبیل در گفت وگو با خبرنگار ان با اشاره به اینکه تا کنون 45 کیلومتر از راه آهن ریل گذاری شده است، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن اردبیل به 85 درصد رسیده است. در طول 175 کیلومتر این پروژه نزدیک به 35 کیلومتر تونل و پلهای عظیم احداث شده است.

او با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در نیمه اول سال 1400 راه آهن اردبیل را به بهره برداری برسانیم افزود: تزریق اعتبارات از سوی بانک مطلوب است و امسال 12 پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم؛ گرچه تکمیل این پروژه عظیم طول کشیده ولی باید توجه داشت که نزدیک به 35 میلیون متر مکعب عملیات خاکی ، یک میلیون متر مکعب بتن ریزی و 40 کیلومتر مسیر بدون دسترسی داشته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای چهار خطه کردن اردبیل- سرچم و اتصال به بزرگراه تبریز زنجان 120 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و بغیر از 35 کیلومتر از مسیر 170 کیلومتری مابقی مسیر این پروژه عملیات های اجرایی در حال انجام است.

خادمی در پاسخ به این سوال که چهار خطه کردن اردبیل سرچم چه زمانی به اتمام می رسد ابراز کرد: برنامه داریم سه قطعه از مسیر 175 کیلومتری را طی سه سال آینده به اتمام برسانیم و 35 کیلومتر از مسیر که نیاز به احداث تونل و پل دارد در دست مطالعه است.

صدیف بدری ، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در راستای بررسی تعهدات وزارت راه و شهرسازی بازدیدی از راه آهن اردبیل صورت گرفت، اظهار کرد: تزریق 400 میلیارد دیگر به راه اهن اردبیل تا پایان امسال در نظر گرفته شده است تا مجموع اعتبارات اختصاصی به 1200 میلیارد تومان برسد.

او افزود: چشم انداز ریلی ما اجرایی شدن راه آهن مغان است و در همین راستا نقشه های فاز یک راه آهن مغان آماده شده است و پیگیر اجرایی شدن آن در 1400 هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: برای اتصال اردبیل به شبکه بزرگراهی کشور بالغ بر 150 میلیارد تومان اختصاص یافته است و اولویت ما بزرگراه های نمین - آستارا ، نیر سراب ، و اردبیل به مغان است و امیدواریم در طی سه الی چهار سال اردبیل به شبکه بزرگراهی اتصال یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار