در حاشیه هفدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های گفتگوی هفته؛

اوحدی: اجازه قلع و قمع مدارس را در تعلیم و تربیت نمی‌دهیم

نگاه بنیاد شهید و آموزش و پرورش تقویت مدارس شاهد در حوزه‌های علمی و اخلاقی است

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد بسیاری از خانواده‌ها تاکید دارند اگر در جنگ نبودند فرزندانشان را در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند چرا که در این مدارس به شکلی تامین و تضمین فضایل اخلاقی بیشتر فراهم است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اوحدی: اجازه قلع و قمع مدارس را در تعلیم و تربیت نمی‌دهیم

سعید اوحدی در حاشیه هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای 760 منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌ صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مشترک با آموزش و پرورش، تصمیمات مشترکی بین ۲ دستگاه گرفته شد چراکه آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است و بنیاد شهید، رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه معتقدیم اگر بخواهیم به اقتدار معنوی مقام معظم رهبری برسیم با بهره گیری از این 2 بال امکان پذیر است، گفت: تعلیم و تربیت و جهت دادن به آن بر بستر ترویج ایثار و شهادت این 2 بال هستند.

اوحدی گفت: در این جلسه کارگروهی متشکل از معاونان بنیاد شهید و آموزش و پرورش تشکیل شد تا جلسات مشترکی در حوزه تعلیم و تربیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند. بیانیه گام دوم انقلاب برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی با ۳ کلیدواژه، مکتب سلیمانی به عنوان عصاره تمدن و فضایل ارزشی، اخلاقی و شخصیت مداری شخصیت تراز انقلاب تجلی بسیار زنده و در اختیار است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: مسئولیت سند ملی ایثار برعهده بنیاد شهید است امیدواریم با این اسناد بتوانیم درجهت نیل به اهداف و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بستر تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی همچنین درباره تبدیل مدارس شاهد به مدارس غیردولتی گفت: الگو شدن مدارس شاهد اهمیت دارد بسیاری از خانواده‌ها تاکید دارند اگر در جنگ نبودند فرزندانشان را در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند چرا که در این مدارس به شکلی تامین و تضمین فضایل اخلاقی بیشتر فراهم است.

اوحدی با بیان اینکه آموزش و پرورش بیش از ۴۰ هزار شهید تقدیم نظام کرده است گفت: آموزش و پرورش یک گنجینه گرانبهایی دارد که می‌تواند در جهت تقویت مدارس شاهد و الگو شدن آنان باشد. نگاه بنیاد شهید و آموزش و پرورش تقویت مدارس شاهد در حوزه‌های علمی و اخلاقی است. موضوع غیردولتی شدن این مدارس یک پیشنهاد بود که مورد بررسی قرار می‌گیرد ما اکنون ۱۳۵۰ مدرسه شاهد داریم که با رویکرد خوبی فعالیت دارند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اگر نگاه بلندی نسبت به تعلیم و تربیت داشته باشیم به رسالت خود دست می‌یابیم و مسایل کوچک حل می‌شود؛ یکی از مواردی که کارگروه مشترک بررسی می‌کند ۱۳۰ مورد اختلاف در مدارس شاهد در برخی از مسایل است. ما در بنیاد شهید اجازه قلع و قمع مدارس را در تعلیم و تربیت نمی‌دهیم رویکرد ما حل مسائل در چارچوب قوانین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار