با توجه به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مطرح شد؛
لزوم آماده باش شرکت پست
تهران (پانا) - به گفته رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با توجه به حجم استقبالی که از نمایشگاه مجازی کتاب پیشبینی میشود شرکت پست باید آمادگی حجم بالای این نمایشگاه را داشته باشد تا در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتابها بهترین و مناسبترین خدمات را به مردم ارائه کند.
بهگزارش ایسنا، هومان حسنپور، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتوگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یکی از بزرگترین و ماندنیترین کارهایی که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ انجام میدهد مسوولیت گرفتن کتابها از ناشران و تحویل دادن آن به مخاطبان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.
او افزود: خوشحال هستیم که در این زمینه مدیرعامل محترم پست قول داده است کتابها را طی مدت سه تا شش روز به دست مردم برسانند و امیدوارم این موضوع به درستی محقق شود و ما شاهد خدماترسانی مناسب به مردم باشیم.
حسنپور با بیان اینکه در این زمینه چند نکته اهمیت دارد که میتواند در کیفیت کار موثر باشد، بیان کرد: نخست اینکه اگرچه کتاب نسبت به خیلی از کالاهای دیگر از قوام بیشتری برخوردار است اما شیوه حمل و نقل آن اهمیت زیادی دارد تا سالم به دست مخاطب برسد و این یک مطالبه جدی است. از سوی دیگر زمان ارسال کتابها نیز اهمیت دارد و ضروری است که کتابها در زمان مناسب و وعده دادهشده به دست مخاطبان برسد و این موضوع برای شرکت پست یک موقعیت طلایی همچنین یک تهدید است زیرا مسوولیت بزرگی بر دوش آنها میگذارد و حسن انجام کار این عناصر در مطلوبیت کار تاثیر زیادی دارد.
حسنپور با بیان اینکه اجرای درست و صحیح هر یک از این موارد میتواند تبلیغات بسیار خوبی برای شرکت پست باشد، گفت: با توجه به حجم استقبالی که از این نمایشگاه پیشبینی شده است شرکت پست باید این آمادگی را داشته باشد که در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتابها در این نمایشگاه بهترین و مناسبترین خدمات را به مردم ارائه کند.
او با طرح این موضوع که توقع ناشران و مردم این نیست که نمایشگاه مجازی کتاب جایگزین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران باشد، ادامه داد: امکان دارد این نمایشگاه حجم زیادی مخاطب داشته باشد و مطالبه آنها نیز مشخص و جدی است و نتیجه کار میتواند مجموعهای از تایید و تحسین از طرف مردم برای پست به همراه داشته باشد و برعکس آن نیز میتواند حجم زیادی انتقاد توام با نارضایتی و شکایت به همراه داشته باشد.
به گفته حسنپور، در این زمینه ناشران نیز باید سعی کنند طبق قرارهای خود کتابهایشان را به موقع به ماموران پست تحویل بدهند و در این زمینه نیز باید کار بهگونهای انجام شود تا زمانی که پست میخواهد کتابها را جمعآوری کند به دلیل تراکم کار با تاخیر روبهرو نشویم زیرا همه اینها در روند کار اخلال ایجاد میکند.
رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همچنین بار دیگر با تاکید بر سخنان مدیرعامل پست درباره تحویل بهموقع کتابها توضیح داد: میانگین چهار تا پنج روز زمانی که کتاب به دست مخاطب برسد خیلی خوب است و ما همچنان مشتاق و منتظر حسن انجام کار از سوی پست هستیم.
او در بخش دیگر صحبتهای خود درباره اختصاص جعبههای ارزانقیمت برای ناشران نیز گفت: امیدواریم با پیشبینی حذف اقدامات افزونی که به قیمت کتاب وارد میشود شاهد بالا رفتن هزینهها نباشیم و تمام کارها طبق توافقات و صحبتهای انجامشده باشد و شاهد نوعی یک دستی و یکپارچگی در سراسر کشور هنگام اجرای نمایشگاه مجازی کتاب تهران باشیم.
حسنپور درباره تبعات عدم اجرای درست وعدههای شرکت پست در ارسال کتابهای نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: در غیر این صورت با انباشتی از کتابهای گسترده در انبارهای خود روبهرو میشود که به دست مخاطبان نمیرسد.
حسنپور افزود: صرفنظر از مشکلات اجرایی که در اولین دوره نمایشگاه مجازی طبیعی است که وجود داشته باشد، در عین حال ما به آینده خوشبین هستیم و پیشاپیش از خانه کتاب و ادبیات ایران برای اینکه این مسوولیت سنگین را به عهده گرفتند تشکر میکنیم و از آنجایی که نمایشگاه مجازی یک مساله حساس است انتظار داریم همه پای کار بیایند تا شاهد یک کار ملی بزرگ فرهنگی برای کشور باشیم.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمنماه برگزار خواهد شد.
ارسال دیدگاه