معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
ارزشیابی آموزشی یکی از مهمترین دغدغهها برای معلمان است
تهران(پانا) - وبینار کشوری «امکان سنجی استفاده تراکمی از سنجشهای تکوینی دانشآموزان در سال تحصیلی جاری» به میزبانی اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای مقطع متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، بهروز هاشمی با اشاره به اهمیت توانمندسازی نیرویانسانی در این شرایطحاکم بواسطه شیوع ویروس کرونا، گفت: این وبینار با استقبال ۸۱۰ نفر از معلمان سراسر کشور و با حضور معاون دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگران حوزه سنجش و ارزشیابی آموزشی برگزار شد.
او با اشاره به نیازهای خاص فرایند یاددهی، یادگیری در شرایط کنونی افزود: جلسات مشابهای طی ماههای گذشته توسط اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای مقطع متوسطه استان برای دبیران تدارک دیده شد و با فرارسیدن ایام امتحانات، برگزاری جلساتی در راستای کاهش دغدغه دبیران در بحث ارزشیابی نیز ضروری است.
در ادامه فاطمی، معاون دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه لزوما قرار نیست هر معلمی شخصا به تولید محتوای درسی بپردازد تاکید کرد: باتوجه به حجم زیاد تولیدات صورت گرفته در سطح کشور، معلمان میتوانند بجای درگیر شدن در روند ساخت محتواهای فردی، تولیدات دیگر را بررسی و بهترین آنها را متناسب با نیاز کلاس درس خود در سامانه شاد و فضای مجازی گلچین نمایند.
در پایان علی محمد نائینیان رییس اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای مقطع متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: با تصمیمگیریهای این اداره در مردادماه ۹۹، شیوهنامههایی برای تقسیمبندی، ساخت و تولید محتواهای آموزشی به ۲۱منطقه تابعه ارسال شده است و بر اساس آن، روند تولید و انتخاب فیلمهای آموزشی با ساختار قوی، تحت نظارت سرگروههای درسی متوسطه، در سطح استان و مناطق و با همکاری کارشناسان و دبیران ساعی و توانمند کلید خورده است.
ارسال دیدگاه