دفاع شهرداران از طرح دستیار مدیران

تهران (پانا) - شهرداران دو منطقه از طرح دستیار دفاع کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دفاع شهرداران از طرح دستیار مدیران

شهرداران مناطق 19 و 6 همزمان با بازدید از کانون ارزیابی دستیار مدیران شهرداری تهران، ضمن دفاع تمام قد از طرح دستیار مدیران شهری تهران، آن را زمینه ساز تحقق اهداف و چشم اندازهای توسعه مدیریت شهری ارزیابی کردند. جمعی از مدیران شهرداری تهران به همراه شهرداران مناطق از محل کانون ارزیابی مدیران شهرداری تهران واقع در پارک شهر بازدید کردند.
علی توکلی، شهردارمنطقه 19 با تاکید بر اینکه دستیار مدیر باید از ویژگی‌های مطلوب و متناسب با جایگاه سازمانی خود برخوردار باشد، تاکید کرد: دستیار مدیر به عنوان یک نیروی جوان و متخصص باید از درایت لازم برخودار باشد تا بتواند در کنار مدیر، مشکلات موجود در سیستم را پیدا کند و با ارایه مشاوره راهگشا به مدیران، در جهت حل چالش‌ها گام بردارد.
وی روش جدید بکارگیری نیرو در شهرداری تهران را یک بدعت بسیارخوب توصیف کرد و گفت: بکارگیری نیروها از طریق فرآیندهای علمی و تخصصی و مبتنی بر شایسته سالاری ابتکار بسیار خوبی است و سبب می‌شود که نیروهای جوان و متخصص در یک فضای رقابتی عادلانه جذب سازمان شوند.
در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ نیز با تاکید بر اینکه جذب نیروهای دانشگر و مستعد، نقش موثری در پیشبرد اهداف شهر دارد تاکید کرد: خوشبختانه ساز و کار جدید شهرداری تهران در جذب نیرو بر اساس مبانی علمی و همچنین بر پایه عدالت محوری است و با توجه به اینکه داوطلبان می‌بایست از فیلتر آزمون علمی و کانونهای ارزیابی عبور کنند تا به عنوان دستیار پذیرفته شوند، می‌توان گفت این رویه بکارگیری نیرو بر اساس شایسته سالاری است.
فرهادی با تاکید بر اینکه جذب نیرو به این شیوه سبب می شود که شایسته سالاری جایگاه واقعی خود را در بکارگیری نیرو پیدا کند خاطر نشان ساخت: بنده اعتقاد وافری به استفاده از نیروهای جوان و نخبه در مدیریت اجرایی دارم، به طوری که در حال حاضر با انعقاد قراردادهای حقیقی با برخی از جوانان نخبه، از ظرفیت آنها در تصمیم سازی‌ها و تجزیه و تحلیل موضوعات بهره می‌گیرم.
وی همچنین در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده مبنی بر اینکه دستیاران جوان به دلیل تجربه کم ممکن است نتوانند کارآیی لازم را داشته باشند، گفت: تجربه بکارگیری نیروهای جوان در راس سیستم اجرایی کشور نشان داده است که جوانان از پختگی و توان بالایی بهره‌مند هستند و بنابراین نباید تصور شود، به صرف جوان بودن آنها از شایستگی لازم برای پیشبرد امور برخودار نیستند.
شهردارمنطقه 6 ادامه داد: البته نمی‌توان منکر این امر شد که ممکن است دستیاران از برخی موضوعات مربوط به شهرداری به لحاظ تجربی درک درستی نداشته باشند، اما ظرفیت‌های علمی و فنی آنها باعث پوشش این نقیصه خواهد شد و در دراز مدت هم به تجارب لازم نیز دست پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار