معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران:

کسب دانایی، سازگاری اجتماعی و تفریح از اهداف بازدیدهای علمی است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، از اهمیت برگزاری اردوهای علمی مجازی در شریط کرونایی در راستای تربیت متوازن و ایجاد موقعیت‌های آموزشی مناسب توسط معلمان برای دانش‌آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کسب دانایی، سازگاری اجتماعی و تفریح از اهداف بازدیدهای علمی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته‌آ درّی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه برگزاری اردوهای علمی دبیرستان دخترانه فرهنگ منطقه شش، گفت: «در راستای اهداف دوره های تحصیلی مبتنی بر ساحت های شش‌گانه تربیتی، تربیت متوازن و ایجاد موقعیت‌های مناسب آموزشی و تربیتی توسط معلمان، به ویژه در آموزش‌های غیر حضوری در زمان همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ برگزاری اردوهای مجازی بیش از بیش ضروری است.»

وی افزود: «برای یادگیری معنادار، بهره گیری از مهارت های فراشناختی و مشارکت فعال دانش آموزان و تقویت ذهنی آن‌ها به منظور کنترل و هدایت آگاهی بر جریان تفکر و یادگیری، ایجاب می کند تا معلمان زمینه و فرصت درگیری دانش‌آموزان را در فرآیند یاددهی-یادگیری با بهره‌گیری از انواع روش‌های نوین فراهم کند.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت توضیح داد: «از طرفی بیشتر روش های فعال یادگیری به یادگیری تعاملی توجه ویژه دارند تا از یادگیری های انفرادی و رقابتی فاصله بگیرند و مهارت های مهم زندگی را از طریق تجارب تعاملی و در اجتماع یادگیری کسب کند که می توان به روش هایی از قبیل یادگیری اکتشافی، یادگیری گروه های کوچک، بحث آزاد گروهی و بازدیدهای علمی مجازی اشاره کرد.»

دری اضافه کرد: «در این صورت معلم از روش سخنرانی فاصله می گیرد تا لذت یادگیری در محیط های متنوع ایجاد خستگی و یکنواختی برطرف شود. اردوی مجازی دبیرستان دخترانه فرهنگ منطقه ۶ نیز برای حرکت در مسیر همین نگرش برنامه ریزی شده‌است.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «کسب دانایی، سازگاری اجتماعی و تفریح از اهداف اردو و بازدیدهای علمی است. به عنوان مثال دبیرستان فرهنگ منطقه ۶ بر اساس ایجاد روحیه خودسازی و اعتماد به نفس در بین نوجوانان و جوانان و کشف و پرورش استعدادهای نهفته، ایجاد روحیه و نشاط همراه با تفریحات سالم در زندگی نوجوانان و جوانان، آشنایی با زندگی عملی و بدون اتکاء به دیگران، تقویت روحیه خدمت و زندگی اجتماعی و... اردوهای مجازی را برنامه ریزی کرده است.»

وی افزود: «به علاوه با استفاده از ظرفیت مدرسه محوری و متناسب با نیاز ذی‌نفعان و مخاطبان، گروه‌بندی دانش آموزان و اعلام جدول مناسبت‌های ملی و مذهبی به آنان، انتخاب شهر و مکان اردو توسط هر گروه، تهیه محتوای الکترونیکی از مکان انتخابی و همچنین یک بروشور، اجرای اردو در روز تعیین شده در کلاس مجازی انجام شده است.»

لازم به ذکر است برخی اردوهای مجازی تفریحی-زیارتی، پیشتر نیز توسط مدرسه فرهنگ برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار