شاه منصوری: یکی از حساس ترین حوزه های انتخابی کشور منطقه 12 است

تهران (پانا) - اولین جلسه ستاد انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی ،مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور حسین سروری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار استان تهران، مرآتی نماینده شورای نگهبان ، حمید شاه منصوری مدیر منطقه و اعضای اصلی ستاد انتخابات منطقه 12 در سالن شورای آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شاه منصوری:  یکی از حساس ترین حوزه های انتخابی کشور منطقه 12 است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 12 شهر تهران، اولین جلسه ستاد انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور حسین سروری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار استان تهران، مرآتی، نماینده شورای نگهبان و حمید شاه منصوری، مدیر منطقه و از اعضای اصلی ستاد انتخابات منطقه 12 در سالن شورای آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.
شاه منصوری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 12 ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: منطقه 12، به لحاظ قدمت تاریخی و بافت تاریخی آن که قلب تهران محسوب می شود، یکی از حساس ترین حوزه های انتخاباتی کشور است، همان طور که با برنامه ریزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به اذعان همه عوامل و دست اندرکاران آن شاهد انتخاباتی پرشور، منسجم در فضایی آرام بودیم، انشالله در انتخابات پیش رو نیز با بکارگیری تجربه و توان تمام ظرفیت های موجود و همدلی و همکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخاباتی شایسته، در تراز نظام جمهوری اسلامی برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، نشانگر عزم و اراده مردم جهت تجلی استقلال و پایبندی به آرمان های انقلاب و تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود.
هم چنین در ادامه مرآتی، نماینده شورای نگهبان اظهار کرد: با توجه به سنگین بودن شرایط برگزاری انتخابات سال 1400، به لحاظ تنوع برگزاری، خواستار توجه جدی همه اعضای انتخابات و هماهنگی، همدلی و همکاری هستیم.

وی بر شروع سریع کار برنامه ریزی و سازماندهی امور تاکید کرد.

در ادامه سروری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار استان تهران تصریح کرد: در انتخابات پیش رو همزمان چهار نوع انتخابات برگزار خواهد شد، که در نظام جمهوری اسلامی استثنایی است. کار بزرگی است و با توجه به جایگاه فرهنگیان در جامعه، از نهاد تعلیم و تربیت در این کار استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: اطمینان داریم دلسوزی و دقت عمل فرهنگیان به عنوان متولیان برگزاری انتخابات، مانند همیشه ما را در اجرای یک انتخابات شایسته و مطلوب یاری خواهند کرد.

معاون فرماندار تهران در ادامه صحبت هایش دو دستور کار اساسی را محور برگزاری انتخابات قلمداد کرد و گفت: اولاً ساماندهی و چینش شعب اخذ رای باید به درستی صورت گیرد. ثانیاً بررسی نیروهای هر کدام از این شعب و چینش و تعیین وظایف آن ها باید به سرعت انجام شود تا در یک ماه آینده بتوانیم تعداد صندوق ها و نیروهای حاضر در هر صندوق را مشخص کنیم و در صورت نیاز مراکز و فضاهای جدیدی با شرایط بهتر جایگزین کنیم.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص دو نعمت بزرگ، سلامت و امنیت اظهار کرد: سلامت رای دهندگان و عوامل اجرایی شعب برای ما خیلی مهم است، بنابراین در انتخابات فضا را برای فاصله گذاری اجتماعی، افزایش می دهیم و پک های بهداشتی در اختیار عوامل اجرایی قرار خواهیم داد.
وی افزود: امر انتخابات یک امر عمومی و ملی و متعلق به نظام جمهوری اسلامی است. ما مجری هستیم، باید با همدلی و هم افزایی این امر مقدس و ملی را به خوبی و بدون اعمال سلیقه به نحو احسن انجام دهیم. ما ملت امام حسین هستیم و باید با مدیریت بحران و برنامه ریزی هوشمندانه و منظم تلاش کنیم در چارچوب قانون و یک ماه جلوتر از وزارت کشور کار ساماندهی نیروی انسانی و چینش نیروها را آغاز کنیم.

سروری گفت: چالش دیگر شیوع بیماری کروناست، که با توجه بر اهمیت سلامت و امنیت مردم لازم است تمهیدات ویژه ای همچون توزیع ماسک و در دسترس بودن مواد بهداشتی و ... در نظر گرفته شود. و با حضور کارشناسان ادارات بهداشت تیمی تشکیل خواهد شد، تا این موارد را به طور دقیق نظارت و بازرسی کنند.
وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت مردم در صورت استمرار ویروس کرونا تا زمان انتخابات می توانیم با افزایش صندوق های سیار بخصوص در مراکز پرازدحام از تراکم جمعیت در محل صندق های شلوغ بکاهیم.
وی افزود: باید کمیته ناظر بر شعب اخذ رای تشکیل شود. با طراحی فرم هایی، آیتم های مورد نیاز شعب بررسی شود تا نقاط ضعف و قوت مشخص شوند. همچنین لازم است نمایندگانی از تمام ارگان ها و نهادهای سطح منطقه در جلسات حضور داشته باشند تا هرگونه کم و کاستی که مربوط به حوزه آنان می شود از هم اکنون مرتفع شود.
در ادامه این جلسه هر کدام از حضار با بیان نقاط ضعف و قوت نقش های خود در انتخابات به نقد و بررسی و ارائه راهکار برای برطرف کردن نقاط ضعف پرداختند.
در پایان جلسه مقرر شد این جلسات بطور هفتگی و با حضور نمایندگان همه ادارات منطقه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار