قائم مقام ستاد تسهیل خبر داد:

حمایت ستاد تسهیل از سرمایه گذاری های نیمه تمام و بررسی موانع تولید

تهران(پانا) - قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بر ضرورت پاسخگویی دستگاه‌ها در قبال پیشگیری و جبران خسارات ناشی از جهش قیمت ارز تأکید کرد و گفت این ستاد از مصرف‌کنندگان واقعی تسهیلات ارزی که دچار مشکل شده‌اند، حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت ستاد تسهیل از سرمایه گذاری های نیمه تمام و بررسی موانع تولید

به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «بابک دین‌پرست» در یکصد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد: همه جهت‌گیری‌ها و هدف‌گذاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، فقط حول محور حمایت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی واجد شرایط و قانون‌مدار بوده و در این راستا از هیچ حمایت و پشتیبانی قانونی فروگذار نخواهد کرد.

وی با اشاره به مصوبه یکصدمین جلسه این ستاد مبنی بر الزام وزارت اقتصاد برای بررسی روند اجرای برخی از قوانین پیشگیرانه به منظور کاهش ریسک و خسارت‌های ناشی از نوسانات نرخ ارز و حمایت از بنگاه های اقتصادی دریافت کننده تسهیلات ارزی، گفت: با توجه به پاسخ وزارتخانه یاد شده که دلالت بر عدم اجرای قوانین مذکور به‌دلایل مختلف داشته، مراتب به منظور تعیین تکلیف ‌موضوع و برخورد اداری و قضایی با تعلل‌کنندگان، به رییس‌جمهوری تقدیم شد.

دین‌پرست، در عین حال خاطرنشان‌کرد: همه دستگاه‌های مسوول موظفند از مدیران واحدهایی که در این شرایط بسیار سخت و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تسهیلات ارزی دریافت شده را در چارچوب تعهدات، ضوابط و ‌مقررات دریافت و هزینه کرده و فقط به‌دلیل جهش قیمت ارز با مشکل بازپرداخت اقساط مواجه شده‌اند، شجاعانه حداکثر حمایت ‌و پشتیبانی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید به گونه‌ای عمل کرد که بار همه خسارت‌ها و هزینه‌های غیرمرتبط ناشی از جهش قیمت ارز، به این گروه از تولیدکنندگان و کارآفرینان تحمیل شود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، همچنین با تاکید بر ضرورت حل مشکلات مربوط به آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی که به‌دلیل بدهی‌های معوق تسهیلات ارزی خود از محل منابع صندوق توسعه ملی، در فهرست بدهکاران غیرجاری بانک های عامل قرار گرفته‌اند، اعلام‌کرد: مقرر شد وضعیت واحدهای اعلامی از سوی بانک‌های عامل برای بهره‌مندی از تسهیلات مورد نظر، در کارگروه مربوطه مطرح و حداکثر در مدت ۷۲ ساعت نسبت به خروج واحدهای مشمول و مورد تایید کارگروه از فهرست بدهکاران غیرجاری اقدام شود.

بر پایه این گزارش، در جلسه امروز، ستاد تسهیل، آمادگی خود را برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی اعلام و همچنین مشکلات 7 واحد تولیدی و طرح سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام مورد درخواست استانداری کردستان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رهبر معظم انقلاب دوم شهریور ماه امسال در ارتباط تصویری با اعضای هیات دولت فرمودند: «برای شناسایی و برطرف کردن موانع تولید، کارگروهی از سوی روسای سه قوه تشکیل شده و به صورت شبانه‌روزی کار کند، زیرا تولید در بخش اقتصاد از همه چیز مهمتر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار