مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس خبر داد:

اختراع ژل گیاهی جهت التیام و رفع سوختگی توسط دانش آموزان ناحیه یک بندرعباس

هرمزگان(پانا)-مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس از اختراع ژل گیاهی جهت التیام و رفع سوختگی بر پایه روغن بنه و ذرات نانو نقره (ژل کندر) توسط دانش آموز این ناحیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اختراع ژل گیاهی جهت التیام و رفع سوختگی توسط دانش آموزان ناحیه یک بندرعباس

اسحاق زارعی با اعلام این خبر افزود: دانش آموز مستعد و توانا؛ محمد دولتی در پایه ششم دبستان پسرانه غیر دولتی سما (شعبه یک) ناحیه یک و عضو فعال پژوهشسرای دانش آموزی شهید اصغر قاسمی این ناحیه، ژل گیاهی جهت التیام و رفع سوختگی بر پایه روغن بنه و ذرات نانو نقره (ژل کندر) اختراع کرده و این اختراع به ثبت ملی رسید.

مدیر دبستان سما هم در خصوص این اختراع گفت: با توجه به اینکه داروهایی که هم اکنون برای درمان سوختگی ها مورد استفاده قرار می گیرند، هزینه بالایی دارند و همچنین حساسیت داشتن بعضی افراد نسبت به داروهای شیمیایی و تاکید بر استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اطمینان از سالم بودن و نداشتن عوارض جانبی برای بیمار، استفاده از گیاهان دارویی و این ترکیب گیاهی به دلیل کوتاه شدن مدت درمان سوختگی یکی از راه های بهبود سوختگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقاوم شدن بدن نسبت به پمادهای شیمیایی یکی از مشکلاتی است که به وفور در جامعه دیده می شود، از این ترکیب برای درمان سوختگی های سطحی و درجه 1 که درمان آن راحت‌تر است و سرپایی انجام می شود استفاده می کنیم. برای افزودن خاصیت ضد باکتریایی بودن ذرات نانو نقره به این پماد اضافه شده است. ذرات نانو نقره به شکل جامد، اما محلول در آب هستند. تحقیقات انجام شده نشان داده که نانو ذرات نقره می توانند بیش از 650 نوع باکتری شناخته شده را از بین ببرند.

بتول رضایی نژاد و بابک دهقانی به عنوان معلمین راهنمای این مخترع جوان از ابتدا تا انتهای فعالیت در کنار وی بوده و به آزمون و خطاهای مختلفی دست زدند.

رضایی نژاد اذعان کرد: یکی از بهترین روش های درمان زخم سوختگی استفاده از داروهای گیاهی است که روند درمان را کوتاهتر می کنند.

وی در ادامه افزود: بعضی از داروهای شیمیایی که در بسیاری از مراکز سوختگی مورد استفاده قرار می گیرند، خاصیت ضد میکروبی بسیار زیادی دارند، اما به دلیل چسبیدن به سطح زخمها روند درمان را به تاخیر می اندازند.

بابک دهقانی نیز در این باره گفت: این ترکیب گیاهی بوده و بدون هیچ مواد نگهدارنده ای است و می توان آن را تا یک ماه درون یخچال نگهداری کرد.

شایان ذکر است، اثر علمی پژوهشی فوق در مهر ماه سال تحصیلی 99-98 با ارائه ایده از سوی محمد دولتی و بتول رضایی نژاد مطرح شد و در نهایت با راهنمایی معاون پرورشی و پژوهشی بابک دهقانی فعالیت خود را آغاز کرد و پس از مشورت با مدیریت پژوهشسرای دانش آموزی شهید اصغر قاسمی به رشته تحریر در آمد و بعد از اصلاحات انجام شده، گواهی ثبت اختراع را به شرح ذیل دریافت کرد.

پرونده اختراع - ژل گیاهی جهت التیام و رفع سوختگی بر پایه روغن بنه و ذرات نانو نقره (ژل کندر) به شرح ذیل است.

شماره اظهارنامه : 139850140003011227

شماره ثبت : 103173

تاریخ ثبت اظهارنامه : 12/12/1398

نام مالک/مالکین : محمد دولتی

نام مخترع/مخترعین : محمد دولتی

طبقه بندی بین المللی : A61Q 19/00

A61K 36/00

وضعیت اعتبار: اعتبار دارد

در ادامه آدرس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به پیوست جهت اطلاع و هرگونه اقدام مقتضی ارسال می‌گردد.

https://ipm.ssaa.ir/Search-Result?page=1&DecNo=139850140003011227&RN=103173

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار