نشست مجازی مدیر کل متوسطه دوره اول با معاونان آموزش متوسطه شهر تهران
بررسی راهنمای مدیریت جریان تربیت و یادگیری دوره متوسطه در شرایط شیوع کرونا
تهران (پانا) - در نشست مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول با معاونان و کارشناس مسئولان متوسطه دوره اول مناطق نوزده گانه تهران که به صورت پخش زنده در شبکه شاد برگزار شد، چگونگی راهنمای مدیریت جریان تربیت و یادگیری دوره متوسطه در شرایط شیوع کووید -19 مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در گفت و گوی مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول با معاونان و کارشناس مسئولان متوسطه دوره اول مناطق نوزده گانه، پانتهآ دری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای گفت و گو، ضمن اشاره به حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، به بررسی میزان توفیق در تحقق اهداف برنامه درسی و برنامه سالانه مدارس اشاره کرد و ضرورت توسعه حرفه ای همکاران در حین انجام کار، پایش کیفیت آموزش وتربیت مدارس در شرایط کرونا، ضرورت شبکه سازی و برقراری ارتباط موثر برخط یا برون خط از استان تا سطح مدرسه، ارسال و دریافت به موقع انتظارات و چالش ها با هدف دستیابی به راهکارهای ترمیمی را از اهم رهنمودهای ایشان عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه شهر تهران در اجرای طرح ملی پایش با اولویت مدارس عادی وکم تر برخوردار به مأموریت های شورای معاونت آموزش متوسطه مناطق نوزده گانه پرداخت و آماده سازی به هنگام گزارش بازدیدها و بازخورد دهی با رویکرد ارشادی را مورد تأکید قرار داد.
دری در ادامه آغاز فعالیت ستاد بازگشایی مدارس شهر تهران پروژه مهر ۱۴۰۰ را با صدور ابلاغ رؤسا و معاونان آموزش متوسطه مناطق نوزده گانه به عنوان دبیر و مسئول دبیرخانه نوید داد و خواستار قدردانی از عوامل دست اندرکار بازگشایی مدارس پروژه مهر ۹۹ شد.
در بخش دیگری از پخش زنده، مسگرزاده مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت متبوع در گفت و گو با معاونان آموزش متوسطه و کارشناس مسئولان متوسطه دوره اول مناطق نوزده گانه حضور یافته و مطالبی پیرامون ابلاغ راهنمای مدیریت جریان تربیت و یادگیری دوره متوسطه در شرایط شیوع کووید -۱۹، ضرورت تکمیل پرسشنامه انتخاب الگوی آموزشی خاص هر مدرسه توسط مدیران، بسیج کلی نظارت بر تکمیل اطلاعات الگوهای انتخابی با هدف افزایش قدرت تحلیل و پاسخگویی به مطالبات ذی نفعان، بسترسازی استمرار آموزش ویژه دانش آموزان بازمانده از آموزش در فضای مجازی را تبیین کرد.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت متبوع در ادامه به ضرورت آشنایی معاونان و کارشناس مسئولان متوسطه دوره اول با مبانی نظری سنجش عملکردی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی از نظر علمی و مطابقت با آیین نامه اجرایی تأکید و شرکت فعال آنان در دوره آموزشی مربوطه را خواستار شد.
او در بخش دیگری از اظهارات خود، شهر تهران را پیشانی کشور در اجرای طرح ها و برنامه ها دانسته و برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری در فضای مجازی، ارائه گزارش های نظارتی مکتوب، مستدل و قابل تحلیل در ارتقای کیفیت آموزش، بسترسازی اجرای گام های سه گانه الگوی تعالی مدیریت مدرسه شامل برنامه محوری در آموزش و فهم الگو، تطبیق برنامه عملیاتی مدرسه با الگوی تعالی و استقرار آن و در نهایت نظارت بر چگونگی اجرای الگوی تعالی مدیریت مدرسه در شرایط کرونا و آموزش در فضای مجازی، تلاش در اجرای مطلوب و موفق جشنواره نوجوان خوارزمی را مورد بحث قرار داد.
درخاتمه مسگرزاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و بااستناد به سند تحول بنیادین در خصوص تحقق عدالت آموزشی به معرفی طرح کیفیت بخشی به مدارس عادی دولتی در کشور پرداخت و خواستار بسترسازی در اجرای این مهم شد.
ارسال دیدگاه