فولادوند: مدارس باید در زیست‌بوم جدید اطلس آموزشی مجزا برای دانش‌آموزان داشته باشند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ستاد بازگشایی ۱۴۰۰ مدرسه شهر تهران از اهمیت بررسی تمامی سناریوهای محتمل که ممکن است در بازگشایی مدارس رخ بدهد سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: مدارس باید در زیست‌بوم جدید اطلس آموزشی مجزا برای دانش‌آموزان داشته باشند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، جلسه ستاد بازگشایی ۱۴۰۰ مدرسه شهر تهران، با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای معاونین آموزش و پرورش تهران در محل سالن شورا برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این جلسه با تاکید بر تشکیل‌ کارگروه فضای مجازی در ستاد بازگشایی ۱۴۰۰ مدرسه شهر تهران گفت: «در زیست‌بوم جدید، مدارس باید اطلس آموزشی مجزا برای دانش آموزان داشته باشند. زیست بوم جدید اقتضا می کند تا شرح وظیفه جدید طراحی شود و خود را با گذشته مقایسه کنیم.»

فولادوند هدف این جلسه و ستاد را حمایت و پشتیبانی از فعالیت هایی دانست که در کف مدرسه انجام می‌شود و بر سرعت بخشیدن به روند کارها و هم سنجی تصریح کرد و گفت: «همسنجی به مدیر کمک می‌کند تا مدیران شاخص‌ها را هرچه بهتر اجرا کنند.»

وی بر تشکیل شورای ثبت‌نام و اطلاع رسانی و ثبت فعالیت‌ها جهت ارزیابی مناسب و مستندسازی برنامه ها تاکید کرد و افزود: «روندها باید اصلاح شود، باید به مدیران مدارس راهکار مناسب ارائه شود تا بر روی شاخص ها، فعالیت های بهتر و بیشتری انجام شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ساماندهی فضاها را از مهم ترین اولویت های پروژه مهر قلمداد کرد و با بیان اینکه ۲۶ شاخص در کارگروه های ساماندهی، تعمیر، تجهیز و کتب درسی، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و سلامت و تندرستی ارزیابی خواهند شد؛ ادامه داد: «تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ سامان‌دهی تکمیل شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا، بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی جایگاه ویژه ای دارد. تمام سناریوهایی که در مهر آینده با آن روبرو خواهیم بود باید با دقت بررسی شود. همچنین تلاش شود تا مردم و شهروندان بدانند، آموزش و پرورش به فکر رفاه حال آن‌ها است و دغدغه خانواده ها از لحاظ تحصیل فرزندانشان مرتفع شود.»

فولادوند اطلاعیه ها و‌ مصوبات این ستاد را به مثابه بخشنامه دانست که توسط مناطق و مدارس باید پیگیری شود و گفت: «شبکه دانش آموزی شاد نیز امسال به فعالیت همکاران فرهنگی و مدارس افزوده شد که باید با جدیت پیگیری شود.»

در ادامه پانته‌آ درُی، معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد بازگشایی مدارس شهر تهران نیز در این جلسه بر تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای مطلوب شیوه نامه بازگشایی با همکاری اعضای شورای معاونان اداره کل به عنوان معین مناطق تصریح کرد و گفت: «پروژه مهر ۱۴۰۰ یک فرآیند است و یک فعالیت مقطعی نیست.»

همچنین وی خواستار ثبت فرم‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای و مستندات در سامانه و کنترل بارگذاری مستندات و ارسال هم سنجی به مناطق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار