کشور دو مجلسی اداره شود

تهران (پانا) - نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی از لحظه ثبت‌نام نامزدها تا مراحل گزینش، تایید صلاحیت‌ها، رقابت‌ها و ورود به مجلس، نحوه قانونگذاری و نظارت‌ها هزاران ایراد ساختاری دارد، گفت «مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و احزاب شده است».

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کشور دو مجلسی اداره شود

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر در دیدار و گفت‌وگو با گروه جهادی جوانان انقلابی ایران که با انگیزه ورود موثر به مشکلات اقتصادی جامعه و تلاش برای رفع آنان اقدام به فعالیت کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی ساختاری است و حل این مشکلات نیازمند نگاه جمعی است. به طوری که همه مشکلات به صورت زنجیره‌وار باهم ارتباط دارند و نمی‌توان گفت این مشکل به آن دیگری ربطی ندارد.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی از لحظه ثبت‌نام نامزدها تا مراحل گزینش، تایید صلاحیت‌ها، رقابت‌ها و ورود به مجلس، نحوه قانونگذاری و نظارت‌ها هزاران ایراد ساختاری دارد که در صورت عدم بررسی و حل و فصل نشدن زیان‌های فراوانی خواهد داشت.

باهنر با تاکید بر لزوم ورود کارشناسان به مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهتر است کشور به‌ شکل دو مجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند. در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور اقتصادی است، همانطور که مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان به اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید داشته‌اند ولی نه دولت و نه مجلس اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تقسیم مشکلات کشور به ساختاری، رویکردی و عملکردی، افزود: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و احزاب شده و منافع ملی در میان امیال نامشروع گم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ورود جوانان در عرصه‌های مدیریتی و ایجاد انقلاب بنیادی در ساختارهای دولت و حاکمیت می‌توان به حل مشکلات با حضور یک تیم تازه نفس و باسواد امیدوار بود.

باهنر خاطرنشان کرد: آرزوی مسوولان نظام این است که گروهی مانند جوانان انقلابی ایران با تخصص‌های گوناگون و نخبگان وارد تصمیم‌گیری‌های کلان شود و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار