لزوم تشکیل جلسه فوری برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از وضعیت آلودگی هوا تهران از قوه مجریه و مقننه خواست تا با تشکیل جلسه فوری و اتخاذ تصمیم عاجل از مرگ و میرهای این روزهای تهران و سایر شهرها بر اثر آلودگی هوا بکاهند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تشکیل جلسه فوری  برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در تذکری درباره وضعیت آلودگی هوا تهران گفت: سالانه هزاران ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و تنها طی هفته گذشته شاخص آلودگی هوا تهران هر روزه در وضعیت قرمز و بالای ۱۴۰ بوده است.

او افزود: در حال حاضر این شاخص بر روی عدد ۱۵۲ قرار گرفته است و امروز و فردا احتمال رسیدن آن‌ها به بالای ۱۶۰ و شرایط بسیار خطرناک وجود دارد.

فراهانی تصریح کرد: در شرایط جدید همه آمارها نشان می‌دهد که سوخت مازوت در صنایع و نیروگاه‌های اطراف تهران از یک سو و گازوئیل در دیزل‌ها و کامیون‌های فرسوده جمعا نزدیک به ۶۰ درصد حجم آلودگی هوا شهر و استان تهران است.

عضو شورای شهر تهران افزود: مدیریت کاهش آلودگی هوا امروز نیازمند جلسات اضطراری و فوری در سطح دولت و مجلس شورای اسلامی است.

فراهانی در پایان گفت: لذا به عنوان نماینده شریف مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ از این دو قوه مجریه و مقننه می‌خواهم با تشکیل جلسه فوری و اتخاذ تصمیم عاجل از مرگ و میرهای این روزهای تهران و سایر شهرها بر اثر آلودگی هوا بکاهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار