فرماندار شهرستان تفتان:

مرتفع ترین ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان در تفتان احداث می شود

زاهدان (پانا) - فرماندار شهرستان تفتان اعلام کرد مرتفع ترین ایستگاه خودکار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در ارتفاعات کوه آتشفشانی تفتان احداث می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مرتفع ترین ایستگاه  هواشناسی سیستان و بلوچستان در تفتان احداث می شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفتان، فریبا برنایی بجد با اشاره به لزوم داشتن اطلاعات درست هواشناسی جهت تصمیم گیری لازم برای مدیریت حوادث و بحران های احتمالی در هر منطقه ای، افزود: در سفر اخیر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به منطقه و براساس توافق صورت گرفته، مرتفع ترین ایستگاه خودکار هواشناسی سیستان و بلوچستان در ارتفاعات کوه آتشفشانی تفتان احداث می شود.
وی ادامه داد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای احداث ایستگاه خودکار هواشناسی «تمندان» در شهرستان تفتان از محل اعتبارات استانی اختصاص پیدا کرده است و با ساخت این ایستگاه، مرتفع ترین ایستگاه هواشناسی استان در این شهرستان فعال می شود.
وی تصریح کرد: برای احداث و تجهیز این ایستگاه حدود 900 میلیون تومان اعتبار نیاز است که قرار است 300 میلیون تومان از این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مابقی آن به وسیله سازمان هواشناسی کشور تأمین شود.
وی ادامه داد: ایستگاه هواشناسی تفتان از چند جنبه برای استان اهمیت دارد، نخست اینکه قله تفتان مهمترین مقصد کوهنوردی جنوب شرق کشور بوده و از کانون های گردشگری سیستان وبلوچستان محسوب می شود، بنابراین برای پایش وضعیت هوا و ارائه اطلاعات مناسب به کوهنوردان تأسیس ایستگاه در محدوده های مختلف این کوه ضروری است.
برنایی بجد اضافه کرد: از سوی دیگر تفتان مهم ترین منطقه برف گیر استان است که فاقد ایستگاه هواشناسی است، همچنین صنعت کشاورزی نیز در اطراف این کوه رونق خوبی دارد که با احداث این ایستگاه می توان اطلاعات مناسبی برای ارتقاءکمی و کیفی تولید محصولات ارائه کرد.
وی با اشاره به توجه مسئولان به شهرستان های تازه تاسیس، بیان کرد: همراه با مسئولان نظام مردم ‌نیز می توانند در پروژه های مختلف توسعه ای این منطقه مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار