آموزش مجازی، شناسایی اختلال نوشتن در دانشآموزان ابتدایی را سخت کرده است
ساری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش محمودآباد در طرح مشکلات آموزش مجازی، عدم شناسایی دانشآموزان مقطع ابتدایی که اختلال نوشتن دارند، یکی از این مشکلات خواند.
مرتضی نصری عصر امروز در جلسه کارگروه مدیران و روسای آموزش وپرورش محور ۲ مازندران که با محوریت بررسی مشکلات نرم افزاری شبکه شاد که به میزبانی محمودآباد در مجتمع تفریحی دلکده برگزار شد، از اجرای برنامه هایی در حوزه آموزش خبر داد و گفت: «ما بحث QRcode را امسال در این شهرستان اجرا کردیم که سال بعد در متون درسی نیز قرار میگیرد ، طرح تدریس معکوس را داشتیم که در حال حاضر ۶۰ درصد از مدارس در حال اجرای آن هستند و همچنین طرح خودنویس را داریم که احتمالاً در سال آینده اجرا خواهد شد.»
نصری گفت: «در شهرستان محمودآباد ۱۴۱ مدرسه داریم که در بین این مدارس ۷۰ مدرسه ابتدایی، ۴۸ مدرسه متوسطه اول، ۱۱ مدرسه متوسطه دوم نظری و ۱۲ مدرسه متوسطه دوم فنی حرفهای و کاردانش و همچنین هنرستان علوم و فنون دریایی که در سطح استان منحصر به فرد است و قصد داریم امسال آن را شبانهروزی کنیم.»
او ادامه داد: «کارگروههای مدیران را فعال کردیم و هر هفته دو الی سه جلسه در رابطه با سیاست ها و برنامه های حوزه آموزش و آموزش مجازی با هسته مدیران برگزار میکنیم.»
نصری به مشکلات آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: «هنرجوهای هنرستانها درس های عملی دارند و متاسفانه ما امکان حضور در مدارس را نداریم.»
او با اشاره به اینکه پایه نهم در بحث هدایت تحصیلی در آستانه انتخاب رشته هستند، اینکه امتحانهای نوبت اول مجازی است را مشکلساز خواند.
مدیر آموزش و پرورش محمودآباد گفت: «در شناسایی دانشآموزان مقطع ابتدایی که اختلال نوشتن دارند دچار مشکل شدهایم.»
نصری با یادآوری اینکه شهرستان محمودآباد شهری ساحلی است و دانشآموزان مهاجر فراوانی دارد، گفت: «با افزایش تراکم دانشآموزی نیاز ما به نیروی انسانی بیشتر خواهد شد.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه غلامی
ارسال دیدگاه