در پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت روز سوادآموزی عنوان شد:

کاهش اختلاف باسوادی زنان نسبت به مردان از مهم‌ترین دستاوردهای سوادآموزی بوده است

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش عنوان کرد کاهش چشمگیر اختلاف میزان باسوادی زنان نسبت به مردان و نیز جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری از مهمترین دستاوردهای سوادآموزی در بیش از چهاردهه از عمر پر برکت خود در ارتقای شاخص باسوادی استان گیلان است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش اختلاف باسوادی زنان نسبت به مردان از مهم‌ترین دستاوردهای سوادآموزی بوده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان؛ «محمد رحمتی» مدیرکل آموزش و پرورش استان با صدور پیامی فرارسیدن 7دی ماه سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی را تبریک گفت. متن پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان به شرح ذیل است:

«سواد» کلید ورود به دنیای پیرامون است که سبب شناخت هرچه بهتر و عمیق تر فرد از خود، جامعه و فلسفه حیات می شود. از همین روست که «سواد» را از حقوق بنیادین و بدیهی انسان ها دانسته اند. سواد نعمتی است که درهای زیادی را در مسیر دانش و آگاهی و بالابردن کیفیت زندگانی شخصی و اجتماعی نصیب انسان می کند. چرا که افراد باسواد نسبت به حقوق خود آگاه‌ترند و با دانشی که به دست می آورند زمینه بیشتری را برای توسعه و حرکت رو به رشد کشور فراهم می‌کنند.

فرارسیدن هفتم دی ماه، سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی، فرصتی برای بازخوانی رسالت ما در حوزه سوادآموزی است که برخاسته از اندیشه‌های ناب امام راحل(ره) و مطالبات مقام معظم رهبری است.

کاهش چشمگیر اختلاف میزان باسوادی زنان نسبت به مردان و نیز جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری از مهمترین دستاوردهای سوادآموزی در بیش از چهاردهه از عمر پر برکت خود در ارتقای شاخص باسوادی استان گیلان است. فرارسیدن روز سوادآموزی را بهانه می کنم تا به سهم خود از تلاش همکاران معاونت سوادآموزی، عوامل اجرایی در ادارات آموزش و پرورش و همه آموزش دهندگان استان سپاسگزاری نمایم و از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون برایشان درخواست کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار