کاظمی خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وجه غالب فرهنگی آن است به گونه‌ای که انقلاب اسلامی را انقلابی ارزشی و فرهنگی نامیده‌اند. به فرموده امام خمینی (قدس سره):«آن چیزی که ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ صحیح است‌» و به تعبیر مقام معظم رهبری: «مسأله اول در نظام جمهوری اسلامی مسأله فرهنگ است».

وی ادامه داد: برکسی پوشیده نیست که یکی از ارکان وعناصر اصلی آموزش، معلم است و در بین همهی عناصر آموزشی، تنها عنصری است که هیچ بدیل وشبیهی برای آن وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطر نشان کرد: در سند تحول نیز نقش معلم (مربی) به عنوان هدایت کننده و اسوه ای امین و بصیر در فرایند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق ماموریت های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی توصیف شده است.

وی با اشاره به زیست بوم جدید و فضای ایجاد شده در کشور گفت: استفاده از فضای مجازی افق دیگری بر روی معلمان که در همه عرصه ها پیشرو بودند گشوده است و معلمان و فرهنگیان فرهیخته را علاوه بر هنر به سواد رسانه‌ای نیز مجهز کرده است که نمونه های آن را در تولید محتواهای آموزشی و به ویژه پرورشی شاهد هستیم.

معاون وزیر آموز و پرورش به اختیاری بودن فعالیت های پرورشی اشاره کرد و افزود: در این عرصه تولید محتوای پرورشی توسط معلمان و مربیان پرورشی با توجه به غیرحضوری بودن فعالیت ها بسیار چشمگیر است.

کاظمی خاطر نشان کرد: لذا کشور عزیز ایران اسلامی ما که فرهنگ و هنر باستانی آن با روح تعالیم اسلامی عجین شده است بهترین عرصه را فراهم کرده است تا معلمان بتوانند در بستری مملو از شور و نشاط و رقابت توام با رفاقت ، توانمندی ها و استعدادهای خود را نیز در معرض قضاوت و ارزیابی دیگران قرار دهند.

وی ادامه داد: لذا اداره کل فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی به منظور اعتلا و ارتقای جایگاه فرهنگی و هنری معلمان و در راستای وظایف خود در این راستا برای بازنگری در برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه با تاکید بر ارتقای توانمندی های معلمان و به روزرسانی روش های آموزش و تربیت با تاکید بر پرورش های خلاق و استفاده از ابزار هنر بویژه جشنواره ها و برنامه های فرهنگی هنری اقدام به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند تا انشاء الله معلمان در سایه سار فرهنگ غنی اسلامی ایرانی جلوه هایی از فرهنگ و هنر را ماندگار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار