سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

301 پرونده اختفا و احتکار برای بررسی به تعزیرات ارسال شد

تهران (پانا) - براساس پیگیری‌های بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی آبان ماه امسال، ۳۰۱ انباردار متخلف به اتهام اختفا، احتکار و اعلام نکردن موجودی کالا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
301 پرونده اختفا و احتکار برای بررسی به تعزیرات ارسال شد

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به جمع‌بندی آمارها و گزارش های دریافتی از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در آبان ماه امسال، ۱۳ هزار و ۷۶ نوبت بازرسی حضوری از انبارها و سردخانه‌ها انجام شده که حاصل این آن کشف، ۳۰۱ تخلف به ارزش یک هزار و چهار میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان بود.

بعداز ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبارها تاکنون در مجموع بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۸۹۰ نوبت بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح کشور انجام گرفته و بیش از دو هزار و ۹۰۶ پرونده تخلف در همین ارتباط تشکیل و پرونده متخلفان برای رسیدگی به اداره های کل سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
براساس این گزارش ارزش ریالی این پرونده ها بالغ بر ۷۹۱ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان برآورد می شود و کالاهای اساسی شامل برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم‌مرغ، تجهیزات پزشکی و انواع شوینده و بهداشتی بیشترین ارزش ریالی کالای مکشوفه در استان‌ها را تشکیل می دهد و لوازم خانگی، کالاهای سلامت محور و آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی، لاستیک و قطعات خودرو در ردیف‌های بعدی قرار دارد.
سازمان مزبور در مبارزه و برخورد با عوامل احتکار، اختفا و گرانفروشی، طبق وظیفه ذاتی که قانون‌گذار برای آن مشخص کرده و به منظور کمک به حفظ آرامش بازار و رفع نیازهای عمومی به کالاهای اساسی در شرایط کنونی، با بهره گیری از تمام توان بازرسی خود رصد و پایش مستمر واحدهای تولیدی و بررسی موجودی کالا در تمام انبارها را در اولویت برنامه های حوزه نظارت و بازرسی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قرار داده است و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش هرگونه تخلف در این زمینه با متخلفان به شیوه قانونی برخورد می شود.

در نیمه نخست امسال ۸۵۸ هزار و ۹۵۷ فقره بازرسی از کالاها و خدمات اولویت‌دار توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل ۳۸ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده شده است.
همچنین در این مدت بیش از ۷۳۰ هزار انبار و محل نگهداری کالا شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و بر همین اساس، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به تهیه و تدوین شیوه‌نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا ذیل الزام های سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری و نگهداری کالا اقدام کرده است.
در هفته‌های پیشین، پنج کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شده بود.
در نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی اعمال ‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار