مراسم تجلیل از فعالین حوزه نماز پردیس

پردیس (پانا) - در آستانه هفته قرآن ، عترت و نماز در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان، ده نفر از فعالین حوزه نماز برتر قرآنی به نمایندگی از برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت در پردیس تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از فعالین حوزه نماز پردیس

به گزارش دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان پردیس در این برنامه که با حضور امام جمعه شهرستان پردیس برگزار شد، قاری نوجوان و حافظ کل قرآن مجید محمد جواد موسی‌زاده آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت نمود.
مصطفی حسنوند مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به اهمیت قرائت قرآن و به‌ کارگیری تعالیم قرآنی در زندگی، با ذکر أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ "آگاه باشید که تنها با یاد خدا دلها آرامش پیدا می‌کند" ضمن تقدیر و خوش‌آمدگویی، بر تربیت انسان سالم و به دنبال آن جامعه سالم با جستجو در مفاهیم قرآن تاکید کرد.
او با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت به مثابه دو بال پرواز برای انسان هستند و نظام آموزش و پرورش کشور همانطور که از نام آن پیداست؛ دو موضوع آموزش علمی و درسی و آموزش معنوی و اخلاقی را به عنوان اهداف بزرگ خود در نظر گرفته است تا دانش‌آموزانی تربیت شوند که بتوانند جامعه اسلامی را به سمت آرمان های بزرگ خود سوق دهند خاطرنشان کرد: با آموزه‌های دینی، راه کارهای زندگی سالم و رسیدن به مراتبی از حیات طیبه را برای ما ترنم نموده است.
حسنوند در پایان به حدیث نبوی «نَوّرُوا بُيُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ ؛‌ با تلاوت قرآن، خانه‏‌هایتان را روشن کنید »، اشاره کرد.
در این آئین حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در شهرستان ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت نماز گفت: یکی از رسالت‌های مهم حوزه تعلیم و تربیت، آموزش معارف دینی برای پرورش روح معنویت در دانش‌آموزان است و کسب رتبه های برتر دانش‌آموزان استان در زمینه (قرآن، نماز و عترت) بیانگر استعداد و توانمندی ویژه فرزندان این شهرستان است و باید این قابلیت، تقویت شود.
محمد فروتن، اظهار کرد: تلاش مسئولان آموزش و پرورش شهرستان و همراهی و کمک خانواده‌ها باعث شده استان در بخش قرآن، نماز و عترت در کشور پیشگام باشد.
معاون پرورشی شهرستان پردیس تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، برنامه های عترت و امام‌شناسی، اجرای طرح مصباح‌الهدی، طرح پیوند (مسجد، مدرسه، خانه)، نماز جمعه، سه‌شنبه‌های مهدوی و راه‌اندازی کانال تخصصی قرآن در فضای مجازی و برنامه شاد از مهم ترین برنامه‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس است.
در پایان جلسه به 10 نفر از فعالین حوزه نماز که تولیدات برتر محتوا را در حوزه نماز داشتند تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار