همپوشانی آموزش و پرورش با دانشگاه می تواند در تعالی کشور موثر باشد

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد همپوشانی آموزش و پرورش با دانشگاه می تواند در تعالی کشور موثر باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
همپوشانی آموزش و پرورش با دانشگاه می تواند در تعالی کشور موثر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، «مهین منافی» روز یکشنبه در ویدئو کنفرانس مشترک وزیر آموزش و پرورش با وزیر علوم اظهار کرد: با توجه به تغییر نظام آموزشی و اهداف دوره های تحصیلی بر اساس ساحتهای 6 گانه تربیتی ضروریست که روش جذب دانشجو برای 15 درصد از رشته ها و دانشگاه ها با آزمون ورودی تغییر کند و از حافظه محوری فاصله گیرد.

وی رعایت عدالت آموزشی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که تناسب چندانی با عدالت اموزشی ندارد سیاست بومی گزینی با افزابش صندلی دانشگاهی برای دانش آموزان مستعد و رتبه خوب که در مقایسه با مناطق برخوردار از امکان مساوی برخوردار نیستند.

این مقام مسئول به استفاده از معلمان مجرب در طراحی سوالان کنکور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از معلمان مجرب در طراحی سوالات کنکور که با شرایط روحی و روانی شرکت‌کنندگان ارتباط تنگاتنگ داشته و با شرایط و فضای مدرسه آشنایی بهتری دارند، می تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

منافی همچنین استفاده از ظرفیت های داشگاهی برای رشته هایی که به صورت برون سپاری اداره می شوند را در این جلسه طرح کرد و از وزیر علوم، تاسیس کمیته مشترک برای استفاده از تمام ظرفیتها و مجاری قانونی برای حمایت و تقویت دانشگاه فرهنگیان را با تدوین راهبردها و برنامه های اجرایی مناسب خواستار شد.

توسعه کمی و کیفی رشته های فنی و حرفه ای در دانشگاه ها و هم راستا کردن این گونه رشته ها و با نیازهای بازار کار و رشته های موجود هنرستانهای فنی و حرفه ای وابسته به آموزش و پرورش از جمله مواردی بود که مدیر کل آموزش و پرورش استان در این نشست مطرح کرد.

تاسیس مدارس و هنرستانها به ویژه در رشته های فنی توسط وزارت علوم، بازنگری در مجوز تعدادی از مراکز آموزش عالی، همکاری با آموزش و پرورش به منظور تربیت دبیران رشته های مختلف فنی و حرفه ای، افزایش سهم آموزش های مهارتی و نیز همکاری در زمینه توسعه و ترویج فناوری های نوین و دانش بنیان از دیگر موارد مطرح شده توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار