رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان:
در ایران به ازای هر۲۵ نفر یک واحد صنفی وجود دارد
گروه شرکتهای طرفهنگار؛ برنده یازدهمین تندیس زرین حمایت از حقوق مصرفکنندگان شد
تهران (پانا) - رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان میگوید در دنیا به ازای هر دویست نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در ایران به ازای هر بیست و پنج نفر یک واحد صنفی وجود دارد و اگر شبکه توزیع اصلاح شود و به صورت آنلاین جا بیفتد، مشکلات به حداقل میرسد و پیشرفت ما چشمگیر خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ بدلیل شرایط کرونایی جامعه و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع این بیماری و عدم برگزاری همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اسفندماه سال نود و هشت ، عباس تابش معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت در یک اقدام و ابتکار جدید برخلاف سنت هرساله با هدف ترویج فرهنگ احترام به حقوق مصرف کنندگان از سوی بنگاههای اقتصادی و تقدیر از زحمات بنگاههایی که موفق به کسب نشان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شده بودند؛ با حضور در تعدادی از این بنگاهها با اهداء تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان از آنان تجلیل بعمل آورد.
در این دیدارها آقای تابش ابراز امیدواری نمود با توجه به حساسیت های سال نود و نه و انتظارات عمومی از خدمات بهتر و فراگیر تر این شرکتها در ارائه خدمات مطلوب، واحدهای مذکور قادر باشند مطابق با انتظارات جامعه با برنامه ریزی های مناسب تر و رعایت الزامات حقوق مصرف کنندگان در سال جاری به موفقیتهای چشم گیرتری در ارائه خدمت به مصرف کنندگان نائل شوند.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ تصریح کرد : بدیهی است با اعطای این تندیس ارزشمند که حاصل ارزیابی و سنجش عملکرد یکساله منتهی به سال نود و هشت، بنگاه اقتصادی توسط دستگاهها و نهادهای مختلف نظارتی و اجرایی مرتبط از جمله سازمان حمایت، سازمان ملی استاندارد ایران، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، وزارت صمت، برنامه و بودجه و سایر نهادهای ذیربط می باشد سطح توقعات و انتظارات عمومی جامعه از این شرکتها بعنوان یک بنگاههای اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان بسیار بالاتر از سال گذشته خواهد شد، لذا انتظار می رود این بنگاهها با برنامه ریزی های دقیق و مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ احترام به حقوق مصرف کنندگان اقدامات و برنامه های بیشتری از خود نشان داده و همواره بعنوان نمادی از پیشگامان این موضوع در بین بنگاههای هم صنف خود و مردم تلقی شوند.
وی در ادامه یادآور شد ؛ که بقا و استمرار روند موفقیت بیشتر یک بنگاه اقتصادی ارتباط نزدیکی با خواست و نیاز مصرف کننده دارد که این موضوع در قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تبلور یافته و باید توسط بنگاههای اقتصادی این امر به عینیت ملموس جامعه تبدیل شود.
در این آیین تجلیل که اعضای شورای سیاستگزاری و اجرایی همایش ، دکتر عباس تابش معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان را همراهی می کردند گروه شرکت های طرفه نگار نیز از جمله شرکتهای بودند که به عنوان واحدهای برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.
در روز سه شنبه بیست و پنجم آذرماه معاونت محترم وزیر صمت و ریاست سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دکتر عباس تابش و هیات همراه که شامل اعضای هیات مدیره این سازمان و معاونت کالاهای مصرفی، معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات و مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها و سرپرست روابط عمومی سازمان، ریاست شورای سیاستگذاری انجمن حقوق مصر کنندگان، نماینده سازمان استاندارد با حضور در دفتر مرکزی هولدینگ طرفه نگار و با حضور دکتر شهرام شکوری، مدیرعامل هلدینگ طرفهنگار، مدیران عالیرتبه و اعضای هیاتمدیره طرفه نگار با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی مراسم اهدای تندیس را برگزار کردند.
دکتر شهرام شکوری ضمن خیر مقدم به ریاست محترم سازمان حمایت ها و هیات همراه بدعت حضور ایشان را فصلی نو در اقدامات اخیر این سازمان برشمردند و با تشریح شرایط خاص اقتصادی که در آن واقع شدیم و تمامی سختی های حاکم که سه حوزه صنعت، معدن و تجارت را تحت الشعاع قرار داده این حضور را باعث دلگرمی و خوشحالی مدیران و پرسنل این عرصه ها و مجموعه ها دانستند، در ادامه ایشان با بیان اینکه شرایط نوینی بعد از همه گیری ویروس کووید نوزده و بیماری کرونا در نوع کسب و کار و تامین نیاز مصرف کنندگان کالا و دریافت کنندگان خدمات در سراسردنیا شکل گرفته به ارائه توضیحاتی در خصوص اضافه نمودن سرویس جدید آنلاین به مشتریان نرم افزار هلو در چارچوب پلتفرم مای هلو پرداختند که امکان تامین تمامی مایحتاج آحاد جامعه، مجموعه های اقتصادی، اصناف و نیازهای آموزشی در حوزه های خرده فروشی و عمده فروشی و ایجاد سایت برای اصناف مختلف توضیحاتی ارائه نمودند همچنین در این مراسم ایشان اشاره ای به ارائه خدمات نوین نرم افزاری و مکانیزه نمودن اصناف و ارائه راهکار نرم افزاری برای دویست و پنجاه صنف مختلف را نیز از دستاورد های خطیر مجموعه طرفه نگار برشمردند و حضور ریاست سازمان را آغازی مبارک برای طرح و ایجاد زیر ساخت ارائه خدمات پشتیبانی از شانزده ساعت در هر روز به بیست و چهار ساعت و شبانه روزی در تمامی ایام سال برشمردند .
در ادامه این مراسم دکتر مجید ارغندهپور، دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی سازمان حمایت ها روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان با اشاره به اینکه مجموعه طرفهنگار یکی از شرکتهای برگزیده طی این ادوار است که در مباحث ارزیابی و حمایت از ذینفعان مشارکت داشته و جزو شرکتهای پیشتاز در فعالیتهای مربوط به مکانیزه نمودن اصناف بوده است گفت: «امروز نیز مجموعه طرفه نگار در حوزه کمک به فعالیتهای استارتآپی و نوپا قدم گذاشته و سازمان مدیریت کارآفرینی و نوآوری طرفه نگار را نیز ایجاد نموده است و عنوان داشتند که این شرکت سال هشتاد و هفت اولین گواهینامه را دریافت کرده و تا کنون در تمامی ادوار ارزیابی موفق بوده و همواره حضور مستمر داشته است. در سال نود تندیس نقرهای و از سال نود و یک به بعد تندیس طلایی گرفته است. مجموعه طرفهنگار در فعالیتهای مربوط به امر مکانیزه نمودن اصناف و تولید نرمافزار پیشتاز هستند.»
در ادامه دکتر اکبر تقوی مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت توضیح داد که مجموعه هلدینگ طرفهنگار که متشکل از پنج شرکت است به عنوان بزرگترین خانواده نرمافزاری کشور با بیش از هفتصد هزار کاربر و نزدیک به هفتصد عامل فروش و نمایندگی و دارنده چهل و پنج درصد سهم فروش نرمافزار کشور هست که به تولید محصولات و نیازمندیهای اصناف و محصولات تخصصی مربوطه میپردازد. شرکت طرفهنگار نهمین تندیس طلایی را از سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان دریافت کرده و امروز یازده امین دوره است که موفق به گواهینامه و تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کندگان را گردیده است همچنین عنوان داشتند که معروفترین برند در اختیار شرکت طرفهنگار برند هلو هست که جدیدترین امکان آن در فضای کلود عرضه شده است.
سپس شهرام شکوری، مدیرعامل هلدینگ طرفهنگار گفت: «ما جزو شرکتهای دانشبنیان نرمافزاری هستیم که این موضوع کارمان را سختتر کرده است؛ ما کالاهایی را تولید میکنیم که نرمافزار است و هرکسی میتواند برداشت و تصورات خودش را نسبت به آن داشته باشد و کسب رضایت مشتری در این حوزه امر دشواری است. اکثر مشتریان ما سازوکار دسترسی به یک حسابدار برجسته یا مدیر آیتی حرفهای را ندارند اما با این حال رضایت از هلو بالای نود و پنج درصد بوده است. بدون شک این تندیس انگیزه بسیار زیادی به ما میدهد و نشان میدهد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و بدنه مدیریتی و نظارتی کلان در کشور کار سخت همکاران ما را دیده و این ارزش را برای این گروه رو به تعالی قائل شده است.»
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان در ادامه با اشاره به اینکه احراز حقوق مصرفکننده کار دشواری است، گفت: «امیدوارم ده سال پشت سر هم تندیس طلایی را بگیرید و سپس طبق سیاستهای ما عضو شورای سیاستگذاری شوید. ما در شرایط کرونا نگران سه میلیون واحد صنفی سنتی بودیم. در دنیا به ازای هر دویست نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در ایران به ازای هر بیست و پنج نفر یک واحد صنفی وجود دارد و اگر شبکه توزیع اصلاح شود و به صورت آنلاین جا بیفتد، مشکلات به حداقل میرسد و پیشرفت ما چشمگیر خواهد بود.»
شهرام شکوری در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما واحدهای صنفی کوچک زیادی هستند که نیازمند مکانیزه شدن و مدیریت کالاها در کشور هستند گفت: «ما در قالب طرح موزاییکی دستیاری را تحت عنوان مایهلو برای صاحبان کسب و کار ایجاد کردیم تا در بستر آنلاین با هزینه کم بتوانند فروش آنلاین داشته باشند و در حال حاضر در این پلتفرم هشتاد و پنج هزار یوزر داریم.»
ارسال دیدگاه