رئیس کل دادگستری استان مازندران:

با وجود گذشت سرباز بابلی، پرونده بازپرس در حال رسیدگی است

تهران (پانا) - رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه پیگیری‌های ماجرای برخورد با یک سرباز اعلام کرد که پرونده بازپرسِ بابل، همان روز به دادسرای انتظامی قضات ارجاع شده و در حال پیگیری است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
با وجود گذشت سرباز بابلی، پرونده بازپرس در حال رسیدگی است

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران اعلام کرد: علیرغم گذشت سرباز بابلی از حق شخصی و اعلام رضایت، اما پرونده همکارقضایی، همان روز به دادسرای انتظامی قضات ارسال شده و در حال پیگیری است.

وی ضمن توضیح در خصوص برگزاری سریع جلسه کمیته ویژه هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان و استماع دقیق ادعا و سخنان طرفین ماجرا، اعلام کرد: علیرغم گذشت سرباز بابلی از حق شخصی و اعلام رضایت به دنبال دلجویی و عذرخواهی بازپرس، با تاکید بر اجرای عدالت و قانون مداری در دستگاه قضایی، این موضوع بلافاصله پس از برگزاری جلسه هیات حفظ حقوق شهروندی استان، همان روز با دستور رییس کل دادگستری استان، برای بررسی دقیق و قانونی به دادسرای انتظامی قضات ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام اکبری افزود: این اقدام جهت صیانت از جایگاه والا و ارزشمند قضات و همکاران عزیز صورت گرفته و طی روزهای اخیر شاهدیم قاطبه همکاران قضایی خواهان رسیدگی دقیق وسریع به این موضوع هستند چون رسیدگی به تخلف حتی یک نفر در واقع صیانت و حمایت از قاطبه همکاران قضایی است که حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی همواره جزء اصول حرکتی آنها می باشد.

روز دوشنبه 24 آذر، انتشار خبر برخورد نامناسب یک بازپرس دادسرای بابل با سربازی که از او برای ورود، کارت شناسایی درخواست کرده بود، واکنش‌های زیادی در پی داشت. مرکز رسانه قوه قضاییه شامگاه دوشنبه اعلام کرد: «با دستور رییس کل دادگستری مازندران کمیته ویژه هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان، مامور رسیدگی و بررسی موضوعات مطرح شده در مورد سرباز و بازپرس مازندرانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار