در آموزش و پرورش ملارد برگزار شد:

برگزاری هم‌اندیشی مدرسین سلامت

ملارد(پانا)- کانون یاری‌گران زندگی یکی از طرح های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شامل مشاوره مربیان، معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء است .

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هم‌اندیشی مدرسین سلامت

کانون یاری‌گران زندگی باعث می‌شود تا مراقبین سلامت، اولیاء و دانش‌آموزان در کانون مدرسه با رویکرد پیشگیری و توانمندسازی کار خود را ادامه ‌دهند تا بتوانند از این طریق در کنترل و کاهش آسیب‌ها از جمله مواد مخدر مؤثر باشند.

به منظور انجام هماهنگی جهت اجرای طرح‌های مختلف حوزه پیشگیری، جلسه‌ای با حضور مدیر آموزش و پرورش و مدرسین مراقبت و با هدف برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های کارشناسی مراقبت و طرحهای توانمندسازی هم‌زمان و مدیریت مورد برگزار شد.
گفتنی است توانمندسازی هم‌زمان در هر سه مقطع اجرا می‌شود و منظور از همزمان بودن این طرح، یعنی۳ گروه دانش‌آموز، والدین دانش‌آموزان و کارکنان آموزشگاه طی جلسات آموزشی مخصوص به خودشان با مهارتهای زندگی، شناخت رفتارهای پرخطر، مهارتهای مراقبت از خود و مهارتهای فرزند پروری و... آشنا می‌شوند.

همچنین برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که به اختصار «نماد» خوانده می‌شود، برنامه‌ای است جامع و یکپارچه که تمامی فرایندهای غربال‌گری، آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی را در چارچوب یک هم‌افزایی و ارجاع بین سازمانی و بر بستر یک سامانه جامع ارجاع الکترونیک تجمیع کرده و علاوه بر توجه به آموزش‌های ارتقایی برای تمامی دانش‌آموزان، به دنبال مداخله سریع، بموقع و موثر در آسیب‌ها و فوریت‌های روانی، اجتماعی است.

چارچوب این برنامه، با تاکید بر سه محور شناسایی، آموزش و مداخله طراحی شده است که هر یک شامل فعالیت‌هایی از قبیل: شناسایی و غربال‌گری در مدارس از طریق شواهد میدانی از آزمون‌های استاندارد روانی اجتماعی، آزمون‌های خطرپذیری، شواهد کلینیکی و چک لیست‌ها، آموزش‌های رشدمدار شامل آموزش و توانمندسازی معلمان و والدین، تولید برنامه درسی پیشگیری مربوط به هر دوره تحصیلی و منابع کمک آموزشی آن، برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی رشدمدار پیشگیری، اجرای فعالیت‌های مکمل و ترویجی و مداخلات وضعی و روانی، اجتماعی شامل اقدامات مداخله‌ای برای کاهش عوامل مخاطره‌آمیز است.
قرار است این آموزش‌ها از طریق پخش زنده شبکه شاد و توسط مدرسین متخصص انجام شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار