استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

اختصاص 5 هزار متر زمین برای ساخت مدرسه راهنمایی سایت مسکن مهر گلمان ارومیه

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان غربی گفت: به منظور ساخت مدرسه راهنمایی سایت مسکن مهر گلمان ارومیه 5 هزار متر از زمین های این سایت به افراد خیر واگذار می شود تا عملیات ساخت این مدرسه با سرعت آغاز شود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، وحید جلال زاده در هفتاد و ششمین جلسه شورای تامین مسکن و حمل و نقل استان که در محل استانداری ترتیب یافت، با اشاره به اقدامات مناسب دستگاه های مختلف در خصوص مساکن مهر، گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن کشور ارائه خدمات به سایت های مسکن مهر در سراسر کشور بر عهده شرکت های خدمات رسان بوده و از این پس این شرکت ها موظف به ارائه خدمات به سایت های مساکن مهر هستند .

وی افزود: ارائه خدمات عمومی اعم از آب، برق و گاز باید در اسرع وقت و بدون اتلاف هیچ گونه زمانی به مساکن مهر سراسر استان انجام گیرد تا مردم با خیال آسوده در این مساکن ساکن شوند .
استاندار آذربایجان غربی، با بیان اینکه ساخت اماکن آموزشی، بهداشتی و تفریحی برای ساکنان مساکن مهر در استان با سرعت خوبی پیش می رود، بیان نمود: زمین هایی که برای ساخت اماکن عمومی نظیر مدرسه، مسجد و فضای سبز به سازمان های مرتبط تحویل شده، در صورتی که به هر نحوی غیرقابل استفاده باشند باید در زمان اندک توسط ادارات راه و شهرسازی بهینه سازی شده و در صورت نبود زمین مناسب در داخل سایت های مسکن مهر، در نزدیک ترین محل نسبت به ساخت اماکن موردنظر اقدام شود .
وی ضمن تاکید بر لزوم اختصاص اعتبار مناسب برای ارائه خدمات به ساکنان مساکن مهر در شهرستان های مختلف، گفت: به منظور سهولت و تسریع در ارائه خدمات، 10 درصد از اعتبارات ماده 10 و 12 از محل مدیریت بحران استان به مباحثی نظیر دیوارکشی، اصلاح وضعیت مسیل ها و سایر موارد مشابه اختصاص داده می شود تا به این ترتیب امنیت ساکنان مساکن مهر تامین شود .
جلال زاده، در خصوص تکمیل سایت مسکن مهر گلمان ارومیه، مبلغ 250 میلیون تومان برای اتمام مدرسه 10 کلاسه این سایت اختصاص داد .
مقام عالی استان، در مورد ساخت مدرسه راهنمایی در سایت مسکن مهر گلمان نیز عنوان نمود: برای ساخت این مدرسه 5 هزار متر از زمین های سایت مسکن مهر گلمان توسط راه و شهرسازی به افراد خیر داده می شود تا به این ترتیب ساخت مدرسه با سرعت آغاز شود .
وی، ساخت مسجد در این سایت را از نیازهای اساسی برشمرد و خاطرنشان نمود: ابعاد مسجد موجود در سایت مسکن مهر گلمان برای چند سال آینده پاسخگو نخواهد بود و به همین دلیل باید ساخت مسجد با ابعاد بیشتر و با فضای حاشیه بهتر در این سایت آغاز شود تا اهالی برای ادای فرایض خود در این اماکن حاضر شوند .
جلال زاده، با اشاره به لزوم اقدام سریع برای حل مشکلات اهالی مساکن مهر در استان تصریح نمود: طی سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی استان صرف مساکن مهر شده که این امر نشان دهنده اهمیت این پروژه ها است .
وی ضمن دعوت از دستگاه های اجرایی و بانک ها به توجه بیشتر به پروژه های مسکن مهر، گفت: دستگاه های مرتبط باید برای حل مشکلات موجود در مساکن مهر با اعضای تعاونی های مسکن وارد مذاکره شوند تا مسائل و مشکلات موجود مرتفع شوند .
وی در پایان سخنان خود تاکید نمود: اولویت اصلی برنامه های عمرانی سال جاری تکمیل پروژه های نیمه تمام است که در این میان پروژه های مسکن مهر مستثنی از این امر شده و این امر نشان دهنده ظرفیت موجود در پروژه های مسکن مهر است بنابراین مسئولان باید برای تسریع در اتمام این پروژه ها تمام توان خود را به کار گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار