مدیرکل سوادآموزی نهضت سوادآموزی در ملارد:
فراگیری سواد و مهارت در مراکز یادگیری محلی محرکی برای پویایی اجتماعی است
تهران (پانا) -مدیرکل سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی همدلی و همکاری را راه عبور از مسیرهای صعب العبور و سخت دانست و بر ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و مهارتی دست یابی برای رسیدن به اهداف این سازمان تاکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، بازگیرمدیرکل سوادآموزی سازمان نهضت سواد آموزی از نقش مؤثر مراکز یادگیری محلی در باسواد کردن محرومان جامعه گفت : تجربه نشان داده که تنها باسوادی نیست که جامعه را از سنتی بودن به سمت مدرنیته میکشاند بلکه مهارت های زندگی حلقه مفقوده پیشرفت اجتماعی به شمار رفته و باید برای احیای آموزش مهارتها در کنار آموزش خواندن و نوشتن اقدامات گسترده و برنامه ریزی متنوع طراحی و تدوین نمود.
او ادامه داد: فعالیتهای مختلف حوزه سوادآموزی طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستورکار سازمان نهضت سواد آموزی در چند سال اخیر قرار گرفته است.
بازگیر نقش ادارات آموزش و پرورش مناطق در توسعه مراکز یادگیری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود : در این مراکز در کنار دوره های سواد آموزی، آموزشهایی از قبیل مهارت زندگی، حقوق شهروندی ، احکام و آموزههای دینی و اسلامی، آشنایی با فضای مجازی و پیامدهای مثبت و منفی این فناوری و برنامه های ورزشی به گروههای مختلف سنی به ویژه زنان ساکن در محلات مناطق ارائه می شود .
او با تاکید بر اینکه پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارتهای اساسی زندگی و حرفه آموزی از جمله اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی است ، تصریح کرد: میتوان از مراکز یادگیری به عنوان یک فرصت مناسب برای مهارت آموزی افراد در جامعه نام برد.
در ادامه زینالی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تاکید بر لزوم همکاری گسترده همه نهادها در پیشبرد اهداف سوادآموزی در استان عنوان کرد: حضور مسئولین و متولیان شهرستان در جلسات شورای پشتیبانی که تصمیمات زیربنایی در توسعه سوادآموزی و مهارت آموزی بیسوادان در آن اتخاذ می گردد ضروری است.
ارسال دیدگاه