بهترین مزیت خبرنگاری حس ماجراجویی و اصلاح گرایی است

کاشمر(پانا)-رابط خبرگزاری پانا کاشمر بهترین مزیت خبرنگاری را همان حس ماجراجویی و ‏اصلاح گرایی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بهترین مزیت خبرنگاری حس  ماجراجویی و اصلاح گرایی است

عباسعلی شهابیان رابط خبرگزاری پانا شهرستان کاشمر در پخش زنده ارتباط با دانش آموزان در کانال اخبار پانا گفت: شاید جالبترین توصیف در مورد خبرنگاران این جمله مقام معظم رهبری باشد که می گویند خبرنگاران لحظات زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می کنند. بدون شک اگر خبرنگاران نباشند بسیاری از حوادث یا بدون هیچ اثری از بین می روند و یا در واگویه های عوام یک کلاغ چهل کلاغ شده و اصل واقعه تحریف می شود.

وی ادامه داد: این خبرنگار است که با ثبت بی غرض حادثه واقعیت مطلب را برای دیگران و آیندگان محفوظ نگه می دارد، قدرت و استعداد نگارش لازمه خبر نوشتن است.

شهابیان گفت: خبرنگاری کار ساده ای نیست و مهم ترین عامل در موفق شدن در این حرفه داشتن روحیه و انگیزه بالا است همچنین خبرنگار یا باید جرئت این را داشته باشد که خود را درگیر حوادث کند و یا انقدر دلسوز باشد که با هدف اصلاح یک رویه وارد ماجراها شده و اطلاع رسانی کند.

وی گفت: دقیقا به همین علت است که خبرنگاری شغل محسوب نمی شود و هر کس در هر پست و مقامی اگر روحیه ماجراجویی یا روشنگری داشته باشد می تواند خبرنگار خوبی شود و من بارها به دانش آموزان خبرنگار می گویم که خبرنگاری را برای کسب درآمد یاد نگیرید بلکه خبرنگاری را یاد بگیرید تا درآینده از حقوق دیگران دفاع کنید.

رابط خبرگزاری پانا گفت: بهترین مزیت خبرنگاری همان حس ماجراجویی و اصلاح گرایی است. اینکه خبرنگار در یک جمع تنها کسی است که قانونا می تواند هر سوالی را از مسئولین بپرسد و آنان موظف به پاسخ گویی هستند برترین مزیت خبرنگار است.

شهابیان در رابطه با چگونگی عضویت در خبرگزاری پانا گفت: البته هر مدرسه حداقل باید یک خبرنگار داشته باشد که معمولا اول سال معرفی می کند اما اگر دانش آموزی علاقمند به خبرنگاری است می تواند شخصا به رابط خبرگزاری مستقر در کانون لقمان مراجعه کند و در صورتی که توانایی داشته باشد در انجمن خبرنگاران عضو و سپس کارت خبرنگاری را دریافت دارد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: از همه عزیزان می خواهم که در مسابقات و برنامه های طرح شده در کانال اخبار پانا کاشمر به آدرس https://shad.ir/kashmarpanaشرکت کنند و دوستان و همکلاسی های خود را نیز به کانال دعوت کند. در پایان لازم می دانم از زحمات خبرنگاران فعال پانا و همکاران خوبم بویژه آقایان مجتبی صاحب زمانی؛ علیرضا عربی، فرزاد آسوده، سجاد ناصر و خانم اکبریان قدردانی و تشکر کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار