بوشهر به عنوان دبیرخانه کشوری مدیریت فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان قطب 3 کشور انتخاب شد
بوشهر(پانا)_ ارتباط زنده ویدئو کنفرانس معاون پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امورتربیتی ،مشاوره ومراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با معاون مشاوره وبرنامه ریزی اداره امورتربیتی ،مشاوره ومراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت متبوع جهت تببین شیوه نامه مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان برگزار شد .
به گزارش پانا، جلسه ویدیو کنفرانس با موضوع بررسی شیوه نامه مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان با حضور مصطفوی معاون مشاوره وبرنامه ریزی اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش وکارشناسان حوزه ستادی و با حضور علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امورتربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، مسوول مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان و کارشناس مشاوره شهرستان بوشهر برگزار شد.
مصطفوی در بیان اهمیت اجرای شیوه نامه مذکور افزود: مداخله در فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان که دارای وضعیت روانشناختی و هیجانی نامناسب و بحرانی شده اند، بسیار ضروری است و تیم مداخله در فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان با ورود به موقع و موثر در موقعیت بحرانی می تواند ، در جلوگیری و کاهش بسیاری از این آسیب ها موفق عمل کند.
معاون مشاوره و برنامه ریزی اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت ، مهم ترین اهداف مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان را به این صورت بیان نمود. ظرفیت سازی برای مداخلات روانی و به موقع در فوریت های روانی-اجتماعی رفتارهای پر خطر دانش آموزان ،شناسایی به موقع و توانمند سازی دانش آموزان در معرض خطر ،ورود سریع، کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان ،افزایش آمادگی مدارس و مناطق آموزشی جهت واکنش سریع به فوریت های روانی-اجتماعی ،کنترل و کاستن از میزان بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی ،ارائه خدمات تخصصی و به موقع به دانش آموزان آسیب دیده و یا در معرض آسیب ،فراهم نمودن زمینههای همکاری درون و برون سازمانی در ارائه خدمات تخصصی مرتبط با موضوع ،رصد مستمر فوریتهای روانی-اجتماعی دانشآموزان است .
در ادامه علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، ضمن بیان ضرورت طراحی و ابلاغ شیوه نامه مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش ، به اهم اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر و فعالیتهای تخصصی مشاوران مدارس و مراکز مشاوره در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت و آمادگی استان را برای اجرای دقیق شیوه نامه مذکور اعلام کرد.
دربخش بعدی جلسه ، هر یک از روسای ادارات دیدگاهای خود را در باره اجرای این شیوه نامه بیان کردند.
در پایان این جلسه با تصمیم وزارت متبوع اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان دبیرخانه کشوری مدیریت فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان قطب ۳ کشور که شامل استان های بوشهر، فارس، خوزستان، کهکیلویه وبویر احمد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری می شود، انتخاب و مقرر شد مراحل بعدی از طرف اداره کل امورتربیتی و مشاوره وزارت انجام شود.
ارسال دیدگاه