معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران :

نیاز به احداث 30هزار کلاس درس تا سال 1400

اسلامشهر (پانا) - شهرستان‌های استان تهران از لحاظ آموزش و پرورش کمتر توسعه یافته هستند و با داشتن تراکم دانش‌آموزی 34نفر در هرکلاس وضعیت مناسبی را از لحاظ فضاهای آموزشی دارا نیستند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نیاز به احداث 30هزار کلاس درس تا سال 1400

شکرا...حسن بیگی معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران در مراسم افتتاح آموزشگاه خیرساز امام رضا(ع) شهرستان اسلامشهر که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، در سخنانی به کسب رتبه اول مدرسه سازی توسط خیرین مدرسه ساز شهرستان اسلامشهر در جریان روان‌سازی احداث فضاهای آموزشی پرداخت و اظهار کرد: شهرستان‌های استان تهران از لحاظ آموزش و پرورش کمتر توسعه یافته هستند و با داشتن تراکم دانش‌آموزی 34نفر در هرکلاس وضعیت مناسب را دارا نیستند.

او در ادامه با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر افزوده شدن سالی 250هزار نفر به جمعیت شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: تمامی این افراد نیاز به امکانات اولیه از جمله، مسکن،مدرسه و ...دارند و در یک بررسی مشخص شد ما به اندازه جمعیت دو استان دانش‌آموز داریم و طبق برآوردهای کارشناسان تا سال 1400 نیاز به ایجاد 30هزار کلاس درس داریم.

حسن بیگی تصریح کرد: مقاوم سازی و بازسازی واحدهای آموزشی نیز از مهمترین مشکلات ما هستند که در این راستا تاکنون مدیران دلسوز و ارزشی ما و در کنار آن جامعه خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران اقدامات موثری را نیز انجام دادند که جای تشکر دارد.

در ادامه حسینعلی بنار، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی از احداث 13 پروژه خیر ساز با اضافه شدن 60کلاس درس تا دهه فجر 99 و چهل کلاس درس نیز تا مهر 1400در اسلامشهر خبر داد.

تاجداری خیر مدرسه‌ساز واحد آموزشی امام رضا(ع) نیز در بیاناتی ابراز امیدواری کرد که روزی را در آینده شاهد باشیم از لحاظ مدرسه سازی به خودکفایی برسیم و مدیران ما در آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی دغدغه اصلی آنها تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشد.

در این برنامه، فرماندار اسلامشهر، اعضای شورا و رئیس شورای اسلامی اسلامشهر، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز سهرستان‌های استان تهران، معاونت‌های مشارکت‌ مردمی اداره کل نوسازی مدارس و سایر مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

واحد آموزشی خیرساز، مشارکتی دختران امام رضا(ع) اسلامشهر در مساحت بالغ بر 2000 مترمربع با 14 باب کلاس آموزشی هفت اتاق اداری، یک آزمایشگاه، یک سالن چند منظوره و نماز‌خانه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه احداث شده است.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار