برگزاری دورههای آموزش توانمندسازی دانشآموزان برای مدارس تحت پوشش نماد
طیموری فرد: آزمون تکمیل غربال گری اختلالات روانی پایه و آسیبهای اجتماعی برای مدارس تحت پوشش فعال شده است
تهران (پانا) - رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیبهای اجتماعی اقدامات اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در زمینه نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) را تشریح کرد.
سید عین اله طیموری فرد رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیبهای اجتماعی در اولین نشست غیرحضوری (ویدئو کنفرانس) «نظام مراقبت آسیبهای اجتماعی دانشآموزان (نماد)» که با موضوع غربالگری برای مدیران مدارس البرز در شبکه شاد برگزار شد به اقدامات اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در زمینه نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) اشاره کرد.
وی بخش اول این اقدامات را در قالب آموزشهای ارتقایی نماد خواند و گفت: در این بخش آموزش و توانمندسازی کارکنان بسیار مهم است؛ در این باره باید مدیران شهرستان البرز استان قزوین اطلاع رسانی لازم برای شرکت تمام کارکنان مدارس در دورههای ضمن خدمت آشنایی و چگونگی غربال گری را انجام دهند همچنین همکارانی که در دورههای ضمن خدمت آشنایی با سامانه، مددکاری مقدماتی و تخصصی شرکت نداشتند محتواها را از طریق کانالهای شبکه شاد دانلود و برای اجرای بهتر مطالعه کنند.
وی با بیان اینکه همه مدیران، مشاوران و عوامل اجرایی مدرسه باید در دوره ضمن خدمت (۲۴ ساعت) مهارتهای ارتقایی (حسن گزینی، خیرگزینی، مدیریت خود، مشارکت اجتماعی، توکل، بخشایش گری، صبر و روش حل مسئله با رویکرد معنوی) که ثبت نام آن در LTMS از ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ شروع میشود شرکت کنند.
طیموری فرد در بخش آموزش دانشآموزان نیز بیان کرد: در آینده نزدیک دورههای آموزش توانمندسازی دانشآموزان برای مدارس تحت پوشش نماد (بخشایش گری، مقابله با استرس، صبر، تنظیم شناختی هیجانی، خودآگاهی و توکل) در بستر شاد و همگام انجام خواهد شد که باید مدیران مقدمات و آمادگی لازم را فراهم کنند. همچنین در بخش آموزش والدین با همکاری انجمن اولیا و مربیان استانها، مناطق و مدارس تحت پوشش نماد، اقدامات لازم انجام میشود.
رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیبهای اجتماعی اضافه کرد: بخش دوم اقدامات در بحث غربال گری است؛ در سامانه آزمون تکمیل غربال گری اختلالات روانی پایه و آسیبهای اجتماعی برای مدارس تحت پوشش فعال شده است مدیران مدارس تحت پوشش نماد باید زمینه و شرایط لازم برای تکمیل پرسشنامه اختلالات پایه خودارزیابی برای دانشآموزان در مقطع متوسطه اول و دوم همچنین مقدمات لازم برای تکمیل پرسشنامه دگر ارزیابی آسیبهای اجتماعی از سوی معلم در ۳ مقطع و همچنین تکمیل پرسشنامه دگرارزیابی اختلالات پایه از سوی معلم در مقطع ابتدایی را فراهم کنند.
وی ادامه داد: سایر پرسشنامه دگرارزیابی والدین و معلم در سامانه فعال شده مدیران و همکاران استانی برای تکمیل نیمرخ روانشناختی دانشآموزان اهتمام ورزند. همچنین در بخش مداخلات روانی - اجتماعی دانشآموزان میثاق ما در این زمینه علاوه بر دستورالعملهای گذشته، شیونامه نامه معاونت پرورشی فرهنگی با موضوع مدیریت برنامه فوریتهای روانی - اجتماعی و مداخله سریع، به موقع و موثر به عنوان یکی از اولویتهای کلان و راهبردهای معاونت پرورشی و فرهنگی است. مدیران باید بر اساس شیونامه مورد اشاره کارگروه فوریت روانی - اجتماعی را تشکیل دهند.
ارسال دیدگاه