تداوم آموزش دانش آموزان در روستاهای دور افتادهٔ مرند

تبریز(پانا) - فرماندار مرند اعلام کرد تحصیل دانش آموزان در هیچ کدام از روستاهای شهرستان مرند تعطیل نیست.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تداوم آموزش دانش آموزان در روستاهای دور افتادهٔ مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، گرشاسبی افزود: با اینکه در ۱۷ روستای دور افتاده این شهرستان دانش آموزان به اینترنت و برنامه شاد دسترسی ندارند، اما تحصیل در این روستا‌ها تعطیل نیست و دانش آموزان از طریق درسنامه و لوح فشرده درس می‌خوانند.

وی گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان مرند از ۱۵ شهریور ماه امسال درسنامه و لوح‌های فشرده تحصیلی تهیه و در بین دانش آموزان روستا‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارند توزیع کرده است.

گرشاسبی ادامه داد: با وجود تعطیلی مدارس در شرایط کرونایی، معلم‌های این روستا‌ها ۲ روز در هفته در مدارس حضور پیدا کرده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور تعداد کم دانش آموزان در مدارس به رفع اشکال می‌پردازند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته معلوم شد سطح علمی دانش آموزان روستا‌ها بسیار خوب است که این نشان دهنده تعطیل نبودن تحصیل در این روستا‌ها است.

معصومه پاشایی ادامه داد: در مورد چرایی نبودن زیرساخت‌های اینترنت در روستا‌های دورافتاده چندین بار از وزیر ارتباطات در صحن مجلس سوال طرح شده است که متاسفانه جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده ایم.

وی اضافه کرد: بار دیگر طرح سوال از وزیر ارتباطات را در مجلس شورای اسلامی کلید خواهیم زد تا بتوانیم روستا‌های دورافتاده شهر‌ها را به اینترنت وصل کنیم.

دانش آموزان ۱۷ روستای دور افتاده مرند به اینترنت و برنامه شاد دسترسی ندارند و چند روز پیش صفحات مجازی برخی سایت های آن سوی آب، با تهیه کلیپی ساختگی از روستای دوگیجان این شهرستان ادعا کردند که یک سال است تحصیل در این روستاها به طور کلی تعطیل است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان از روستای دوگیجان بازدید و سطح علمی و نحوه آموزش دانش آموزان این روستا را ارزیابی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار