محور‌های مواصلاتی استان اردبیل باز است

اردبیل(پانا)- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل خبر داد کلیه محور‌های مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
محور‌های مواصلاتی استان اردبیل باز است

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در جریان بازدید از عملیات برف‌روبی محور‌های مواصلاتی شهرستان نیر گفت: در حال حاضر شاهد بارش برف در محور‌های اردبیل _ آستارا و خلخال _ اسالم هستیم.

او با بیان اینکه نمک پاشی و برف روبی محور‌های مواصلاتی استان با تلاش راهداران سخت‌کوش انجام شده تصریح کرد: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری مشغول برف روبی و بازگشایی راه ۱۰۰ روستا در شهرستان‌های گرمی، مشگین شهر و خلخال هستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان گفت: ۴۲۰ نفر نیروی راهداری در قالب ۸۰ اکیپ در گردنه ها، محور‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده و در حال خدمات رسانی به مردم عزیز هستند.

وثوقی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای خدمات‌رسانی به رانندگان و مسافران در ایام زمستان ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین را در محور‌های مواصلاتی مستقر کرده و از ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل راه‌ها نیز استفاده می‌کند.

او افزود: در سفر‌های زمستانی داشتن زنجیرچرخ، لباس گرم و مناسب و سایر تجهیزات ایمنی ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مردم و مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

در عین حال اداره کل هواشناسی استان نیز اعلام کرد بارش ها تا ظهر امروز به صورت برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان و به صورت باران در مناطق شمالی ادامه خواهد داشت.

براین اساس از ظهر امروز از میزان ناپایداری ها کاسته شده و در بخش هایی از مناطق شرقی و جنوبی استان بارش تداوم خواهد داشت.

از فردا سه شنبه تا پایان هفته جاری جوی نسبتاً پایدار با آسمانی غالباً صاف تا نیمه ابری در استان حاکم خواهد بود و هوای سرد در مناطق مرکزی و جنوبی استان ماندگار خواهد بود.

براین اساس محور خلخال - پونل به دلیل بارش برف و ناایمن بودن مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به دلیل اجرای محدودیتهای کرونایی و منع تردد بین شهری به رانندگان توصیه شده است از تردد خودداری کنند و در صورت ضرورت به دلیل یخبندان و لغزنده بودن جاده ها حتما زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار