در واکنش به طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها؛

روحانی: برادران، بگذارید آن‌هایی که تجربه دارند کار را انجام دهند

اصلا غصه این را نخورید که این دولت مسائل را تمام میکند و حل می‌کند/ اگر دولت موفقیتی به دست آورد، این موفقیت را کامل تقدیم شما می‌کند/ بگذارید کسانی که در این سه سال در دیپلماسی موفق بوده‌اند و بارها آمریکا را شکست داده‌اند، کار را انجام دهد/ کارها را دقیقتر و پخته‌تر پیش خواهیم برد

تهران (پانا) - مراسم افتتاح 25 طرح بزرگ صنعت برق در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی، در سی و پنجمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدئوکنفرانس، با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: برادران، بگذارید آن‌هایی که تجربه دارند کار را انجام دهند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این مراسم و در ارتباط با افتتاح طرحها در سیستان و بلوچستان، گفت: سیستان و بلوچستان هر روز جایگاه بهتر و مهمتری پیدا خواهد کرد. با گازی که وارد شد، با راه‌آهنی که افتتاح می‌شود، با افتتاح طرحهای صنعت برق و ... . من همیشه تعبیر کرده‌ام از این استان به عنوان پیشانی امنیت ایران در برابر قدرت‌های خارجی. از همه سرمایه‌داران خارجی و داخلی می‌خواهیم با توجه به استعدادهای زیادی که این استان دارد سرمایه‌گذاری کنند. امیدوارم هر روز بیشتر شاهد سرزندگی این استان باشیم.

رئیس‌جمهوری همچنین در ارتباط با استان خوزستان از استاندار خواست تا درباره بارندگی اخیر این استان و مشکلات به وجودآمده ناشی از آن و آب‌گرفتگی‌ها، اگر نیاز به هر نوع کمکی دارند توضیح دهد. روحانی اعلام آمادگی کرد که اگر برای رفع مشکلات نیاز به تخصیص منابع هست، دولت آماده است تا کمک لازم را انجام دهد. روحانی خطاب به استاندار تاکید کرد: حتما برای رفع بلندمدت این مشکلات ناشی از بارندگی، باید برنامه‌ریزی داشته باشید. مردم خوب استان حق بزرگی بر گردن ما دارند به دلایل مختلف که یکی از آنها دفاع مقدس است. هر کاری که برای مردم انجام دهیم کم است و این دلاوری مردم خوزستان را باید جبران کنیم. هر کجا مردم با قدرت وارد شوند ما به نتایج بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان این دولت 20 هزار مگاوات برق جدید تولید خواهد شد افزود: دولت تدبیر و امید برق روستایی 20 خانوار را به اتمام رساند و اکنون به فکر روستاهای دارای 10 خانوار هستیم. دولت تدبیر و امید یک دولتی بوده که در تمام زمینه‌ها از لحاظ برق، گاز، آب، آموزش، ارتباطات و مدارس و ... کاری که انجام داده است قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست. در این دولت مدارس غیراستاندارد، کپری و ... جمع شد.

روحانی در ادامه گفت: کار مهمی که دولت انجام داد برق امید است که نتایج آن تا پایان آذر اعلام می‌شود، که مردمی که کم مصرف هستند برق برای آنها رایگان خواهد شد. حدود 30 درصد مردم دارای برق مجانی می‌شوند، و همین کار به زودی درباره آب و گاز هم انجام خواهد شد. آنچه که سالها پیش امام فرمودند که آب و برق مردم رایگان می‌شود، در این دولت انجام خواهد شد و آنهایی که توهین میکنند و می‌گویند این کار انجام نمی‌شود، اتفاقا قابل انجام است.

رئیس‌جمهوری به جنگ اقتصادی علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: هیچ کس در دنیا فکر نمیکرد که ایران در این جنگ سه سال مقاومت کند. سران بسیاری از کشورها به من اعلام کردند که شما در این تحریم سخت چگونه کشور را اداره می‌کنید. در این سه سال در گندم خودکفا بودیم، آب و برق و گاز قطع نشد، در این سه سال تحولات بزرگ در بهداشت و درمان، در بندر و جاده و دریا به وجود آوردیم. آنهایی که چشم بینایی ندارند که خدمات دولت را ببینند باید مقداری بینا شوند که دولت در این سه سال البته با کمک همه مردم و سازمانها، توانست کشور را اداره کند. در سال 98 از پایان بهار، تورم آرام آرام کاهش پیدا کرد. در سال 98، رشد اقتصادی ما مثبت بود. در سال 99 دچار مصیبت کرونا شدیم و رشد اقتصادی همه کشورهای دنیا یا منفی شد یا کاهش پیدا کرد.

روحانی گفت: شرایط کرونایی ما نسبت به بسیاری از کشورهای غربی خوب است. در دو هفته گذشته توانستیم وضعیت کرونا را مهار کنیم و این وضعیت بهتر خواهد شد.

رئیس‌جمهوری در پایان تاکید کرد: برادران عزیز، همه آنهایی که در کشور مشغول خدمت هستید، در مجلس، نیروهای مسلح، قوه قضاییه و ... همه به دست به دست بدهیم، همه در پی ایجاد امید و ثبات باشیم. هیچ عجله نکنیم، برای اینکه مساله‌ای را حل کنیم. هول نشویم، اشکال ندارد اصلا عجله نکنیم، اگر دولت موفقیتی به دست آورد، این موفقیت را کامل تقدیم شما می‌کند. اصلا غصه این را نخورید که این دولت مسائل را تمام میکند و حل می‌کند. نه، شما حل کنید، ما دست همه را می‌بوسیم، آنهایی که به مردم و ملت عزیر ما کمک کنند. بگذارید با حوصله، با تامل، با خردورزی بگذارید آنهایی که تجربه 20 و چند ساله در این امر دارند، میدانند که باید چکار کنند و در دیپلماسی موفق بوده‌اند و در دیپلماسی، در این سه سال آمریکا را بارها و بارها در سامان ملل شکست دادند، بگذارید ما با تانی و دقت کارمان را انجام دهیم، از شما هم میخواهیم کمک کنید، یاری کنید، همه ما برادریم و هدف واحد داریم. البته ما می‌دانیم هر قوه‌ای که میخواهد کاری انجام دهد با نیت خیر است و میخواهد کار را سریعتر انجام دهد، اما با هم مشورت کنیم، با هم هماهنگ باشیم با هم همفکری کنیم، کارها را دقیقتر و پخته‌تر پیش ببریم و پیش خواهیم برد. اگر دولت پیروز شود در سایه مقامت رهبری و نظام و مردم پیروز خواهد شد.

در این مراسم ۲۵ طرح بزرگ صنعت برق در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی، از سوی رئیس‌جمهوری با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. یکی از طرح‌های مهم صنعت برق که افتتاح شد واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان خراسان رضوی است. در استان سیستان و بلوچستان هم علاوه بر آغاز بکار نیروگاه بادی «میله نادر» به ظرفیت ۳۸/۵ مگاوات، در سراوان و ایرانشهر نیز نیروگاه‌های تولید پراکنده به ظرفیت‌های مختلف افتتاح و در کنار ۱۱ طرح خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق، خط ۴۰۰ کیلو ولت بم به زاهدان نیز افتتاح شد که در اتصال رینگ شبکه برق کشور در منطقه جنوب شرق برای پایداری شبکه نقش مهمی دارد. در خوزستان هم ۵ نیروگاه تولید پراکنده و تجدیدپذیر در شهر‌های اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت ۶۱ مگاوات و چهار طرح انتقال و شبکه فوق توزیع برق افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار