اجرای رسمی طرح مدیریت و کنترل کرونا (طرح شهید سلیمانی) در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - هدف اصلی برنامه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، گسترش برنامه هر خانه، یک پایگاه سلامت، در جهت جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت در هر محله است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رسمی طرح مدیریت و کنترل کرونا (طرح شهید سلیمانی) در اسلامشهر

اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات دهد و در این زمینه بهترین و موثرترین راه، جلب مشارکت اجتماعی و بهره‌گیری از کمک نیروهای داوطلب مردمی و سازمان‌دهی محله محور است.

هدف اصلی برنامه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه محله و خانواده محور گسترش برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت، در جهت جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت در هر محله با استفاده از ظرفیت‌های کشور به‌ویژه بسیج مستضعفین، هلال احمر، شهرداری‌، بخشداری و ... برای رسیدن به اهداف برنامه موثر است.

در این راستا شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مدتی قبل با برگزاری جلسات هماهنگی درون و برون بخشی مقدمات اجرای این طرح را برای اجرای رسمی از تاریخ پانزدهم آذر 99 در شهرستان اسلامشهر آغاز کرد.

فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در این طرح به عموم مردم توصیه می‌شود در خانه بمانید و از خدمات مشاوره و ویزیت از راه دور پزشک برخوردار شوید و در صورت بروز نشانه‌های مشکوک به بیماری کرونا، مثل تب، سردرد، بدن درد، سرفه و هر علامت دیگری، تا حد امکان از خانه خارج نشوید و قبل از مراجعه به پزشک یا بیمارستان، با شماره تلفن نزدیک‌ترین پایگاه محل سکونت خود حتی در روزهای تعطیل تماس بگیرید.

او افزود: پس از تماس شهروندان دارای علائم مشکوک به بیماری با پایگاه سلامت محله اطلاعات اولیه توسط مراقب سلامت دریافت و خط تماس با پزشک برقرار خواهد شد و پزشک در این مرحله تشخیص می‌دهد که فرد مشکوک به بیماری بایستی به پزشک مراجعه کند یا خیر و حتی پیش‌بینی شده در صورت نیاز، نسخه و داروی مورد نیاز در منازل به بیماران تحویل شود.

تاجیک بیان کرد: در جهت اجرای هرچه بهتر طرح شهید قاسم سلیمانی در اسلامشهر تاکنون با تشکیل جلسه قرارگاه عملیاتی شهرستان با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت، فرماندهان سپاه ناحیه بسیج سیدالشهداء(ع)، شهرداران، جمعیت هلال‌احمر، بخشداران و...جلسات توجیهی برگزار شده است.

او گفت: همچنین از سوی دیگر ستاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر نیز پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور کارشناسان، پنج کمیته زیرمجموعه با عناوین، کمیته حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت بیماری‌های واگیردار، آموزش همگانی، پایش و نظارت بهداشت محیط و بلوک‌بندی‌های محله را تشکیل داده که در حال فعالیت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر آموزش مراقبین سلامت، سرپرستان و پزشکان، هماهنگی و پیگیری افزایش خطوط تلفن جدید برای مراکز خدمات جامع سلامت در راستای تسهیل ارائه خدمات به عموم مردم، طراحی بروشورهای آموزشی، آغاز تبلیغات محلی، حضور روزانه تیم‌های نظارتی با هدف کنترل محدودیت‌های بسیج ملی در سطح شهرستان را اجرا کرده است.

تاجیک برگزاری دو جلسه آموزشی ویژه حافظان سلامت در دو بخش احمدآباد مستوفی و چهاردانگه با تاکید بر مشارکت حافظان و همیاران سلامت در تیم‌های حمایتی و نظارتی، محافظت فردی خود و خانواده با استفاده مستمر از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در زمان توزیع خانه به خانه بروشورهای آموزشی، تاکید به خانواده‌ها مبنی بر عدم تردد غیر ضروری و حفظ و نگهداری بروشورها برای استفاده در مواقع ضروری را از جمله دیگر برنامه‌های اجرایی طرح شهید سلیمانی در اسلامشهر برشمرد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار