نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر عرضه مرغ به قیمت مصوب

تهران (پانا) - بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور همراه معاونان خود و سایر بازرسان امروز(سه شنبه) با حضور در میدان بهمن تهران بر نحوه عرضه مرغ اعم از عمده و خرده فروش نظارت کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر عرضه مرغ به قیمت مصوب

به گزارش سازمان بازرسی کل کشو، در پی دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز اشکان میرمحمدی همراه با نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و صمت استان تهران با توجه به صف طولانی مردم برای خرید مرغ با قیمت مصوب، با فروشندگانی که مرغ را بالاتر از قیمت مصوب می فروختند، برخورد قانونی کردند.

از آنجا که نهاده های تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سامانه بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد مرغدار موظف است بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار نسبت به عرضه آن اقدام کند.

قیمت مرغ برابر مصوبه ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان در مرغداری و با نوسان ۱۰ درصدی بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۰۰ در سطح کل کشور حداکثر قابل عرضه است که بنا به مصوبه با ۶۰۰۰ تومان هزینه حمل و نقل باید به نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

در همین راستا میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با تا کید بر اینکه وزارت جهاد بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موظف است تنظیم بازار تا سطح عمده فروشی را اقدام و مدیریت کند، نظارت بر توزیع در سطح خرده فروشی و تنظیم بازار آن را عهده سازمان حمایت و وزارت صمت برشمرد و از تعزیرات حکومتی نیز به منظور اعمال قانون بر مبنای مصوبه ستاد تنظیم بازار در خواست همکاری کرد.

از آنجا که برخی عرضه کنندگان، نهاده های تولید را در بازار آزاد به نرخ آزاد خریداری کرده و متعاقبا موضوع منتج به عرضه مرغ با نرخ های فراتر از مصوبه می شود، میرمحمدی بازرس کل امور صمت اظهار داشت: قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان با رعایت همه جوانب و با حضور همه مسئولین ذیربط در نظر گرفته شده و هرگونه عرضه بالاتر از آن خلاف مصوبه و مستلزم اعمال قانون است.

صبح روز جاری بر همین مبنا با واحدهای عرضه کننده که رعایت مصوبه را نکرده بودند با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و اقدام صمت از سوی تعزیرات حکومتی برخورد قانونی شد و واحدهای متخلف توسط قاضی سیار تعزیرات حکومتی جریمه و پلمپ شدند.

میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور از مدیران وزارت جهادکشاورزی نظارت بر خط در راستای مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را خواستار شد تا با مدیریت صحیح و جوجه ریزی مناسب برنامه ریزی لازم برای تنظیم بازار مرغ را معمول و از مسئولان وزارت صمت و سازمان حمایت نیز نظارت دقیق بر روند عرضه مرغ در سطح خرده فروشی را مطالبه کرد.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور از مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی نسبت به اعلام موضوع از طریق سامانه ۱۲۴ اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار