فرماندار اسلامشهر خبر داد:

آغاز فعالیت قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی جهت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹

اسلامشهر (پانا) - قرارگاه عملیاتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی جهت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در اسلامشهر فعالیت خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی جهت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در نخستین جلسه این قرارگاه اظهارکرد: قرارگاه عملیاتی شهیدسلیمانی در راستای اجرای ابلاغیه استاندار تهران و بر اساس مفاد توافقنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین در خصوص مقابله با بیماری کووید-۱۹ تشکیل شده است.

او تصریح کرد: فرماندهی این قرارگاه در شهرستان بر عهده فرماندار بوده و فرماندهان سپاه اسلامشهر و چهاردانگه نیز فرماندهان عملیاتی آن خواهند بود و مدیر شبکه بهداشت و درمان معاون قرارگاه و شهرداری‌ها و هلال احمر نیز عضویت خواهند داشت.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه کمیته‌های حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، نظارت و پایش و کمیته عملیاتی محله در قالب قرارگاه عملیاتی شهید قاسم سلیمانی فعالیت خواهند کرد، افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سازمانها و ارگان‌ها موظف و مکلف به همکاری لازم با اعضای قرارگاه و کمیته‌های زیرمجموعه هستند.

او ادامه داد: از ظرفیت و توان ائمه محترم جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی شهر، روستا و بخش، اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف ،جهادکشاورزی، تعزیرات، نیروی انتظامی، بسیج و گروه‌های جهادی بعنوان همیار قرارگاه نیز در راستای اهداف این قرارگاه عملیاتی استفاده خواهد شد.

مرسلپور همچنین تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند، بیمار‌یابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را از جمله راهبردهای قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار