دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش:
مطلوبیت یادگیریهای ترکیبی از باب اثرگذاری خیلی بیشتر است
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت که هیچچیزی در آموزش و پرورش جای ارتباط چهره به چهره معلم با دانشآموز را نمیگیرد.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی در برنامه «گفتگوی علمی» رادیو گفتوگو درباره تهدیدات و فرصتهای آموزش مجازی مصاحبه گفت: اصل در فضای آموزشی جدید، چه کرونا باشد یا نباشد حرکت به سمت یادگیریهای ترکیبی است زیرا مطلوبیت یادگیریهای ترکیبی از باب اثرگذاری خیلی بیشتر است.
وی بابیان اینکه هیچچیزی در آموزشوپرورش جای ارتباط چهره به چهره معلم با دانشآموز را نمیگیرد، افزود: اهداف مهم و بلندمدت و ارزشمند آموزشوپرورش تنها از طریق ارتباط مستقیم بین معلم و دانشآموز محقق میشود اما در این میان نباید از نقش مؤثر رسانههای یادگیری هم غافل شد.
امانی طهرانی در ادامه گفت: رسانههایی مانند فیلمهای آموزشی، قطعات صوتی، آموزشهای برنامهریزیشده، متون فعال، اپلیکیشنها و کلاسها طیف گستردهای از روشها هستند که به کمک جریان یادگیری آمده و امکاناتی را فراهم میکنند که قبلاً فراهم نبوده است.
دبیر کل شورای عالی آموزشوپرورش به مهمترین اقدامات این شورا تا به این لحظه اشاره کرد و گفت: تصویب مادهواحدهای در ارتباط با ارائه آموزش در دوره بیماریهای خاص بر سه محور توسعه آموزشهای جدید ترکیبی در همه شرایط، حفظ سلامت دانش آموزان و تفویض اختیار تصمیمگیری درباره نحوه ارائه آموزشها به سطوح مدیریتی مدارس از مهمترین اقدامات اخیر این شوراست.
امانی طهرانی بابیان اینکه همه کارکنان وزارت آموزشوپرورش میتوانند از این آموزشهای ترکیبی بهرهمند شوند افزود: علاوه بر این، اداره کل شهر تهران نیز با همکاری صداوسیما یک دوره آموزشی جامعی را در باب مهارتهای ترکیبی همراه با گواهی ضمن خدمت در ۹۰ ساعت ارائه خواهد کرد و معلمان سراسر کشور میتوانند بهصورت رایگان از این برنامهها استفاده و بعد از موفقیت در آزمون، گواهی را دریافت کنند.
ارسال دیدگاه